Els sindicats francesos han protestat aquest dissabte contra la campanya de repatriació dels immigrants, iniciant una setmana d'accions contra la política de seguretat i reforma de les pensions. Els manifestants, que s'han oposat a la repatriació de gitanos romanesos i búlgars, han onejat banderes franceses mentre duen cartells i cridaven eslògans en els quals es podia llegir 'Parem la repressió' i 'No a les polítiques inhumanes de Sarkozy'. Una columna de milers de persona encapçalada per un gitano ha marxat des de la plaça de la República fins a l'Ajuntament de París. La marxa ha comptat amb la presència de 12.000 persones, segons la policia, i 50.000, segons els organitzadors.
Desenes de milers de persones s'han manifestat també en 130 ciutats franceses més, així com a altres ciutats europees, com Brussel·les, Londres, Madrid i Barcelona. Les manifestacions d'aquest dissabte, organitzades per la Lliga dels Drets Humans (LDH), també tenien l'objectiu que es retornés la nacionalitat francesa a aquells immigrants condemnats per atacar agents de la policia. Altres ciutats, com Bordeus, han aplegat 3.500 manifestants, segons els organitzadors, i 1.200, segons la policia. A Perpinyà, han sortit als carrers entre 400 i 800 persones i a Tolosa de Llenguadoc, han estat entre 1.000 i 3.000 persones les que han mostrat el seu rebuig a la política de deportacions.
Segons exposa el diari Libération en el seu editorial d'aquest dissabte, "les manifestacions seran un primer indicador de l'estat d'ànim del país durant aquesta turbulent tornada a la feina dels polítics". Les mesures de Sarkozy, que han implicat l'expulsió d'un miler de persones d'ètnia gitana durant aquest estiu, han suscitat les crítiques de la Comissió Europea i altres països.
Els crítics veuen les expulsions com part d'un intent de Sarkozy de recuperar la seva popularitat en vistes a les eleccions del 2012 i desviar l'atenció de la dolorosa reforma de les pensions i les retallades de despesa pública.
El president Sarkozy, que sosté que les expulsions són mesures de seguretat "necessàries" per combatre el crim, s'enfronta aquest dimarts vinent a una gran prova, ja que els treballadors celebraran una vaga a tot l'estat i sortiran al carrer per protestar contra la reforma de les pensions. Uns canvis que, segons el president, són 'essencials' per reduir el dèficit pressupostari del país.
Milers de francesos diuen "no" a les deportacions de gitanos
Ara a portada
-
Energia D'on ve i qui la consumeix: així funciona l'energia elèctrica a Catalunya Ona Sindreu Cladera
-
Energia El govern espanyol avisa que no es tancarà cap nuclear si no hi ha garanties de subministrament Redacció
-
Societat Les altres grans transformacions de Barcelona: obres pendents i promeses a mitges David Cobo
-
Societat Més de 20 quilòmetres de cues a l'AP-7 en una operació tornada del pont marcada per la pluja Redacció
-
Economia Puigdemont admet ara la «discrepància» amb el conseller de Junts a la CNMC que va votar sí a l'opa al Sabadell Marc Orts i Cussó
Publicat el 04 de setembre de 2010 a les 16:40
Et pot interessar
-
Internacional Més de 290.000 nens a Gaza en situació de «fam severa« i «perill de mort« pel bloqueig de l'ajuda humanitària
-
Internacional Un míssil dels houthis del Iemen esclata prop de l'aeroport israelià de Ben-Gurion
-
Internacional Trump «es vesteix» de Papa a quatre dies del conclave
-
Internacional Evacuen el sud de Xile per risc de tsunami després d'un terratrèmol de magnitud 7,5