Un mínim de nou membres del grup terrorista Estat Islàmic han mort durant una disputa interna al nord-oest de Síria després que diversos intentessin fugir travessant la frontera amb Turquia, segons ha informat aquest dilluns l'Observatori Sirià per als Drets Humans.
Els milicians es van enfrontar dissabte a prop de la població d'Al Bab, 30 quilòmetres al sud de la frontera turca, segons l'Observatori. Cinc dels fugats i quatre dels que intentaven evitar que fugissin han mort. Entre els que intentaven escapar hi havia un tunisià i nou europeus, segons el president de l'Observatori, Rami Abdulrahman, que ha precisat que no és clar quins membres del grup han mort.
No és la primera vegada que Estat Islàmic, que controla territoris a Síria i Iraq, ha matat els seus propis membres. L'Observatori va informar el desembre que el grup havia matat més de 120 dels seus combatents en dos mesos, la majoria d'ells estrangers que intentaven tornar a casa.
L'enfrontament de dissabte va esclatar quan deu combatents d'Estat Islàmic es van escapar d'una presó gestionada pel grup terrorista. Havien intentat fugir de Síria prèviament i havien estat empresonats, segons Abdulrahman, que cita fonts sobre el terreny. Els cinc fugats que no van ser abatuts han tornat a ser capturats, segons l'Observatori.
Nou milicians d'Estat Islàmic morts en una disputa interna
Un grup format per estrangers hauria intentat fugir a Turquia
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de març de 2015 a les 17:19
Et pot interessar
-
Internacional Donald Trump pateix una insuficiència venosa crònica
-
Internacional Trump fa canviar la fórmula de la Coca-Cola
-
Internacional Es crema l'escenari principal del festival Tomorrowland a dos dies de començar
-
Internacional Macron recorre a les retallades socials per assumir el rearmament
-
Internacional Trump amenaça Rússia amb aranzels del 100% si Putin no accepta un acord amb Ucraïna en 50 dies
-
Internacional Una comissió del Congrés dels EUA assenyala un dels responsables claus de l'intent d'assassinat de Trump