Un mínim de nou membres del grup terrorista Estat Islàmic han mort durant una disputa interna al nord-oest de Síria després que diversos intentessin fugir travessant la frontera amb Turquia, segons ha informat aquest dilluns l'Observatori Sirià per als Drets Humans.
Els milicians es van enfrontar dissabte a prop de la població d'Al Bab, 30 quilòmetres al sud de la frontera turca, segons l'Observatori. Cinc dels fugats i quatre dels que intentaven evitar que fugissin han mort. Entre els que intentaven escapar hi havia un tunisià i nou europeus, segons el president de l'Observatori, Rami Abdulrahman, que ha precisat que no és clar quins membres del grup han mort.
No és la primera vegada que Estat Islàmic, que controla territoris a Síria i Iraq, ha matat els seus propis membres. L'Observatori va informar el desembre que el grup havia matat més de 120 dels seus combatents en dos mesos, la majoria d'ells estrangers que intentaven tornar a casa.
L'enfrontament de dissabte va esclatar quan deu combatents d'Estat Islàmic es van escapar d'una presó gestionada pel grup terrorista. Havien intentat fugir de Síria prèviament i havien estat empresonats, segons Abdulrahman, que cita fonts sobre el terreny. Els cinc fugats que no van ser abatuts han tornat a ser capturats, segons l'Observatori.
Nou milicians d'Estat Islàmic morts en una disputa interna
Un grup format per estrangers hauria intentat fugir a Turquia
ARA A PORTADA
Publicat el
09 de març de 2015 a
les 17:19
Et pot interessar
-
Internacional
Els Estats Units rescaten el segon pilot d'un dels caces abatuts per l'Iran
-
Internacional
Trump llança un ultimàtum de 48 hores a l'Iran per arribar a un acord sobre l'estret d'Ormuz
-
Internacional
Els Estats Units busquen el segon pilot d'un dels caces abatuts per l'Iran
-
Internacional
Cimera a la Casa Blanca: Rutte es reunirà amb Trump en plena amenaça de sortida de l'OTAN
-
Internacional
Crisi a l’administració Trump: destitueixen el cap de l’Estat Major en plena guerra a l’Iran
-
Internacional
Per què tornem a la Lluna?
