El president de Rússia, Vladímir Putin, ha reconegut aquest dilluns que l'atemptat de divendres passat en una sala de concerts als afores de Moscou va ser obra de l'Estat Islàmic, però ha advocat per investigar "qui es beneficia" d'un succés que ja té un balanç d'almenys 139 morts. "Sabem que el crim va ser comès per islamistes radicals", ha manifestat durant una roda de premsa en què ha detallat les mesures adoptades pel Kremlin després de l'atac.
Tot i això, el mandatari rus ha insistit en la teoria que les autoritats d'Ucraïna hi puguin estar relacionades i ha exigit que les investigacions avancin per aclarir "qui es beneficia" del succés. "Ens interessa saber qui és el client", ha manifestat, segons recull l'agència Interfax. "Hi ha una cosa absolutament clara: va ser un acte d'intimidació", ha assenyalat.
"Els nazis, com és sabut, mai no han menyspreat els mitjans més bruts i inhumans per assolir els seus objectius", ha afegit Putin, que considera que els autors de l'atac buscaven sembrar el caos al país i, tot i això, han vist "unitat i determinació per resistir aquest mal".
Tot, el dia que un tribunal rus ha imputat de manera formal per terrorisme als quatre detinguts relacionats amb el mortífer atemptat. Després d'un cap de setmana de dol per al país, tots quatre sospitosos han estat enviats a presó de manera preventiva i el Kremlin ha arribat a permetre la difusió d'imatges de les cares dels terroristes, visiblement ferits i colpejats a la cara. Fins i tot, han publicat els seus noms.
Putin admet que l'atemptat a Moscou va ser obra de l'Estat Islàmic
Internacional
El president rus reconeix que l'autoria de la massacre que ha costat la vida a 139 persones no és cosa d'Ucraïna, tot i que es nega a deslligar-la de la guerra
- El president rus Vladímir Putin, en una imatge d'arxiu -
- Kremlin
ARA A PORTADA
-
-
Societat Vicenç Sanclemente reclama «un pacte contra la gentrificació» al pregó de les Festes de Gràcia Pau Espí Solé
-
Societat Reivindicar la vila en ple auge del turisme: «Sents que les festes de Gràcia no són les d'abans» Eloi Martí
-
Societat Què no et pots perdre de les Festes de Gràcia 2026: carrers guarnits, concerts i tota la programació Neus Climent
-
Publicat el
25 de març de 2024 a
les 19:36
Et pot interessar
-
Internacional
Kurdistan, un viatge que comença amb un sol pas
-
Internacional
Mor un ciutadà espanyol en el terratrèmol de Colòmbia
-
Internacional
No hi ha constància de cap català ferit ni mort pel terratrèmol a Colòmbia
-
Internacional
Brussel·les mobilitza els satèl·lits de Copernicus per donar suport a les operacions de rescat a Colòmbia
-
Internacional
Illa expressa tot el «suport i solidaritat» de Catalunya amb Colòmbia
-
Internacional
El terratrèmol de magnitud 7,4 a Colòmbia ja deixa 180 morts
