L'exvicepresident del govern espanyol Rodrigo Rato també apareix als "papers de Panamà". Segons diversos documents als quals ha tingut accés El Confidencial, Rato va recórrer al despatx panameny Mossack Fonseca per esborrar el rastre del patrimoni que ocultava a l'exterior abans que l'Agència Tributària el descobrís i posés en marxa l'abril del 2015 el procediment que l'ha acabat portant als tribunals.
El bufet de Gibraltar que gestionava les societats de Rato a l'estranger, Finsbury Trust & Corporate Services Limited, va contractar a Mossack Fonseca el 2013 per liquidar Westcastle Corporation i Xarxa Rose Financial Enterprises, les societats offshore, que va utilitzar durant més de dues dècades l'exvicepresident del Govern per amagar la seva fortuna. L'expresident de Bankia hauria començat el tràmit per dissoldre aquestes dues societats després de treure els més de 3,6 milions d'euros que hi amagava.
Un informe d'Hisenda incorporat al sumari del cas Rato precisa que va treure aquests diners entre el 10 de juny del 2012 i l'11 de febrer del 2014 mitjançant transferències als seus comptes i a Vivaway Limeted, una altra empresa instrumental amb seu al regne Unit que també estava sota el control del seu despatx de Gibraltar.
Rodrigo Rato, també als «papers de Panamà»
L'exvicepresident del govern espanyol va recórrer a Mossack Fonseca per esborrar dues "offshore" amb 3,6 milions
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 17 d’abril de 2016 a les 22:25
Et pot interessar
-
Internacional Netanyahu planteja ocupar tota la Franja de Gaza i imposar un govern de transició àrab
-
Internacional Brussel·les insta Trump a aplicar «tan aviat com es pugui» l'aranzel del 15% a cotxes i semiconductors
-
Internacional Trump i Putin es reuniran «els pròxims dies» per abordar la situació a Ucraïna
-
Internacional Entren en vigor els aranzels de Trump: com afectaran les empreses catalanes?
-
Internacional Trump torna a amenaçar la UE: ara, 35% d'aranzels si no paga 600.000 milions d'euros
-
Internacional Netanyahu vol ocupar tota la Franja de Gaza