Rússia mantindrà interromput el subministrament de gas a través del gasoducte Nord Stream 1 fins que la Unió Europea no aixequi les sancions contra Moscou. Així ho ha assegurat aquest dilluns el portaveu del Kremlin, Dmitry Peskov, en una compareixença recollida per l'agència de notícies russa Interfax.
De fet, Moscou ha culpat Occident del tancament recent del gasoducte, argumentant que les sancions imposades per la UE han dificultat l'arribada de materials essencials per a les tasques de manteniment. Les declaracions de Peskov arriben dos dies després que la companyia russa Gazprom tallés definitivament el subministrament adduint una fuga d'oli, un argument que Siemens –l'encarregada de les tasques de reparació- ha rebutjat.
L'anunci rus coincideix amb un preu de la llum disparat. Per als clients de la tarifa regulada, aquest dimarts fregarà els 300 euros/MWh, un 20,3% respecte d'aquest dilluns. En concret, la llum es pagarà a 291,57 euros/MWh, segons les dades de l'Operador del Mercat Ibèric de l'Energia. Ara bé, es tracta d'un import lluny dels 459,4 euros/MWh que es van pagar el dimarts de la setmana passada.
Rússia mantindrà tancat el gasoducte Nord Stream 1 mentre durin les sancions de la Unió Europea
El Kremlin culpa Occident i argumenta que les sancions han dificultat les tasques de manteniment del gasoducte
- Planta de gas russa -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
Publicat el 05 de setembre de 2022 a les 18:13
Et pot interessar
-
Internacional
Tulipes de tardor o el vot dels neerlandesos
-
Internacional
«Aïllar els intransigents»: Henrique Cymerman i Tomàs Alcoverro desxifren la tragèdia de Gaza
-
Internacional
Netanyahu ordena a l'exèrcit reprendre «immediatament» els atacs contra Gaza
-
Internacional
«L'extrema dreta global no té la batalla guanyada, ni tan sols als Estats Units»
-
Internacional
Detinguts a París dos sospitosos del robatori del Louvre
-
Internacional
Surt a la llum la fugida dels lladres del Museu del Louvre
