Rússia mantindrà interromput el subministrament de gas a través del gasoducte Nord Stream 1 fins que la Unió Europea no aixequi les sancions contra Moscou. Així ho ha assegurat aquest dilluns el portaveu del Kremlin, Dmitry Peskov, en una compareixença recollida per l'agència de notícies russa Interfax.
De fet, Moscou ha culpat Occident del tancament recent del gasoducte, argumentant que les sancions imposades per la UE han dificultat l'arribada de materials essencials per a les tasques de manteniment. Les declaracions de Peskov arriben dos dies després que la companyia russa Gazprom tallés definitivament el subministrament adduint una fuga d'oli, un argument que Siemens –l'encarregada de les tasques de reparació- ha rebutjat.
L'anunci rus coincideix amb un preu de la llum disparat. Per als clients de la tarifa regulada, aquest dimarts fregarà els 300 euros/MWh, un 20,3% respecte d'aquest dilluns. En concret, la llum es pagarà a 291,57 euros/MWh, segons les dades de l'Operador del Mercat Ibèric de l'Energia. Ara bé, es tracta d'un import lluny dels 459,4 euros/MWh que es van pagar el dimarts de la setmana passada.
Rússia mantindrà tancat el gasoducte Nord Stream 1 mentre durin les sancions de la Unió Europea
El Kremlin culpa Occident i argumenta que les sancions han dificultat les tasques de manteniment del gasoducte

- Planta de gas russa -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 05 de setembre de 2022 a les 18:13
Et pot interessar
-
Internacional Nou gir en el cas de Madeleine McCann: el principal sospitós sortirà abans de presó
-
Internacional Donald Trump pateix una insuficiència venosa crònica
-
Internacional Trump fa canviar la fórmula de la Coca-Cola
-
Internacional Es crema l'escenari principal del festival Tomorrowland a dos dies de començar
-
Internacional Macron recorre a les retallades socials per assumir el rearmament
-
Internacional Trump amenaça Rússia amb aranzels del 100% si Putin no accepta un acord amb Ucraïna en 50 dies