L'ofensiva de Rússia va més enllà d'Ucraïna i aquest dissabte el ministeri d'Afers Exteriors del país ha anunciat que veta l'entrada al país de Boris Johnson i dotze membres més del seu govern. Concretament, el primer ministre britànic anava acompanyat de la secretària d'Exteriors del Regne Unit, Ben Wallace, i 10 càrrecs més de Downing Street.
Aquesta mesura és en resposta a la "difusió desenfrenada d'informació en una campanya política de Londres que busca aïllar Rússia en l'àmbit internacional creant les condicions per contenir el nostre país i estrangular la nostra economia", han anunciat el Ministeri d'Exteriors rus. La mesura s'ha pres, diuen, donada "l'acció hostil sense precedents del govern britànic, en particular la imposició de sancions contra alts funcionaris russos".
El veto, per ara, incorpora membres del govern de Johnson. Amb tot, però, també s'assenyalen diputats conservadors, com l'exprimera ministra Theresa May, el viceministre de Defensa, James Hippie, la ministra principal escocesa, Nicola Sturgeon i la fiscal general d'Anglaterra i Gal·les, Swella Braverman.
"En un futur proper, aquesta llista s'ampliarà amb altres polítics i diputats britànics que contribueixen a abocar la histèria antirussa per aconseguir que Occident en el seu conjunt utilitzi un llenguatge d'amenaça en el seu diàleg amb Moscou", ha explicat el Kremlin en un comunicat aquest dissabte.
[plantillaucraina]
Rússia veta l'entrada de Boris Johnson i dotze membres més del seu govern al país
Internacional
El Kremlin acusa l'executiu britànic de voler "aïllar" el país i avança que la llista "s'ampliarà amb altres polítics i diputats que contribueixen a abocar la histèria antirussa"
- Boris Johnson, en compareixença -
- Europa Press
ARA A PORTADA
-
Política Les preguntes que ha de respondre Pedro Sánchez al Congrés sobre la crisi a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
-
Política El desgavell policial pel paper del Marroc a Ceuta enverina la compareixença de Sánchez Bernat Surroca Albet
-
-
Societat La crisi de Ceuta mobilitza milers de persones en manifestacions de signe contrari Neus Climent / Agències
Publicat el
16 d’abril de 2022 a
les 10:33
Et pot interessar
-
Internacional
Alemanya acusa Rússia de l'atac fallit contra l'aeroport de Leipzig
-
Internacional
La catàstrofe al Nepal ja supera els 1.000 morts amb prop de 4.000 desapareguts
-
Internacional
Una dona amb diversos ganivets mata una persona i en fereix una altra a Times Square de Nova York
-
Internacional
Maduro reapareix en noves imatges des de la presó als EUA: «Estem ferms»
-
Internacional
De la taca ultra a Alemanya a les «midterm» de Trump: cinc punts calents al món per tancar l'any
-
Internacional
Rescaten una nena de 6 anys després de passar 60 hores sota els enderrocs al Nepal
