[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q6N5_mbrozU[/youtube]
El conflicte entre Rússia i Ucraïna continua ben viu, sobretot a les ciutats de Donetsk, Slavyansk i Kramatorsk. Aquest dissabte, activistes pro-russos han pres la seu que el ministeri de l'Interior té a la regió de Donetsk, al sud-est del país, de majoria russòfona, alhora que Kíev ha confirmat que individus armats han atacat una comissaria de la població de Kramatorsk, a l'est. Els ministeris de Defensa i Interior han enviat ja tropes per respondre a aquestes agressions, segons Interior. De fet, el ministre de l'Interior ucraïnès, Arsen Avakov, no s'ha estat de denunciar "els actes d'agressió de Rússia" a l'est del país.
I és que un grup de manifestants de la ciutat de Donetsk havien sortit al matí als carrers per declarar la creació d'una "República Popular" després de la dimissió del cap de policia regional, Kostiantin Pozhidayev, per les pressions dels simpatitzants pro-russos que exigeixen la independència respecte d'Ucraïna.
"Ja no sóc el cap del departament de policia regional. He dimitit", ha anunciat Pozhidayev davant de la població a migdia. "Ara, informaré al ministre de l'Interior, Arsek Avakov, de la meva decisió", ha afegit.
Els simpatitzants de Moscou han avançat a crits de "la policia amb el poble" i "Rússia, Rússia", acompanyats d'algunes unitats antiavalots, Berkut, que han manifestat la seva intenció de donar suport als manifestants.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=LCuarzPFj2g[/youtube]
S'escalfa la temperatura a Ucraïna
Internacional
Activistes pro-russos prenen la seu del ministeri de l'Interior de Donetsk | Kíev denuncia "actes d'agressió" de Rússia i mobilitza tropes per fer-hi front
ARA A PORTADA
-
Societat «Ser bomber voluntari és pujar al camió i no saber ni quan ni com tornaràs a casa» Natàlia Pinyol
-
Societat Onze ferits i carrers inundats: els efectes de les pluges al Baix Penedès i al Tarragonès Neus Climent / Agències
-
Societat El Govern argumenta que no es va enviar l'ES-Alert perquè el nivell d’alerta «no estava justificat» Neus Climent / Agències
-
Acció Per què no s'ha enviat una alerta als mòbils per les pluges torrencials al Camp de Tarragona? Neus Climent
-
Publicat el
12 d’abril de 2014 a
les 18:32
Et pot interessar
-
Internacional
Almenys 14 morts i més de 120 ferits en un atac rus amb drons a la ciutat natal de Zelenski
-
Internacional
Un terratrèmol de magnitud 7,2 sacseja el sud del Perú
-
Internacional Trump declara l’estret d’Ormuz com a «nou territori» dels Estats Units
-
Internacional
Catalunya mobilitza més de 600.000 euros per ajudar els afectats pel terratrèmol de Colòmbia
-
Internacional Un ministre israelià recomana assassinats diaris i «selectius» a Gaza
-
Internacional
Kurdistan, un viatge que comença amb un sol pas
