El primer ministre grec, Alexis Tsipras, ha defensat aquest diumenge que els grecs li han donat un mandat a les urnes per "trobar una solució sostenible amb Europa" que tregui Grècia "del cercle viciós de l'austeritat". "El mandat que m'heu donat no és un mandat contra Europa", ha remarcat Tsipras dirigint-se als grecs, assenyalant que els ciutadans han dit "quin tipus d'Europa volen". "Volem una Europa de la solidaritat i la democràcia", ha defensat Tsipras. El líder de Syriza ha admès que "no hi ha solucions fàcils" però sí "solucions justes i sostenibles". Tsipras ha agraït el suport dels grecs pel 'no' en el referèndum, que ha arribat tot i la "situació difícil de les últimes setmanes".
En una compareixença des d'Atenes, el primer ministre grec ha remarcat que el seu govern està preparat per "seguir amb les negociacions" amb els seus creditors i "trencar el cercle viciós de l'austeritat". "Els ciutadans de Grècia, tenint en compte la situació difícil de les últimes setmanes, han fet una tria molt generosa", ha dit Tsipras. Amb l'escrutini gairebé acabat, el 'no' a les propostes de la Troica ha assolit més d'un 60% dels vots.
Tsipras ha reiterat que el referèndum d'aquest diumenge no era sobre la permanència de Grècia a l'Eurozona. "Els grecs han respost a la pregunta correcta", ha dit el primer ministre grec i líder de Syriza, remarcant que l'objectiu era explicar "quin tipus d'Europa" volen des d'Atenes. "Una Europa de la solidaritat i la democràcia", ha remarcat.
"Demà Grècia tornarà a la taula de negociació i la nostra prioritat és restaurar l'estabilitat financera del país", ha assegurat Alexis Tsipras, conscient de la situació crítica del sistema bancari hel·lè. Els bancs, tancats des de dilluns, es queden sense liquiditat, i per això ha dit que confia que "el BCE entén totalment no només la situació general a Grècia, sinó també la situació humanitària". El banc central a Frankfurt ha de decidir dilluns si obre l'aixeta de la liquiditat d'emergència pels bancs grecs, com li ha demanat Atenes.
Tsipras ha dit que vol aconseguir un acord amb un pla de reformes que "pugui acceptar la societat grega", retirant "la pressió de les classes més dèbils del país". El líder de Syriza ha remarcat que en aquesta ocasió "a la taula de negociacions hi ha d'haver també la qüestió del deute", especialment perquè "l'FMI ha admès la dificultat de la situació".
Tsipras ha reclamat "una solució sostenible per una sortida permanent de la crisi per a Grècia i per a Europa". El primer ministre grec també ha demanat als grecs "més unitat que mai" per "superar les dificultats". Alexis Tsipras ha destacat "el poder de la gent i la democràcia". "Estic convençut que ens en sortirem", ha conclòs.
Tsipras, preparat per «trencar el cercle viciós de l’austeritat»
El primer ministre grec afirma: "No m'heu donat un mandat contra Europa, sinó per trobar una solució sostenible amb Europa"
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
-
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos David Cobo
Publicat el 05 de juliol de 2015 a les 20:51
Et pot interessar
-
Internacional
Tulipes de tardor o el vot dels neerlandesos
-
Internacional
«Aïllar els intransigents»: Henrique Cymerman i Tomàs Alcoverro desxifren la tragèdia de Gaza
-
Internacional
Netanyahu ordena a l'exèrcit reprendre «immediatament» els atacs contra Gaza
-
Internacional
«L'extrema dreta global no té la batalla guanyada, ni tan sols als Estats Units»
-
Internacional
Detinguts a París dos sospitosos del robatori del Louvre
-
Internacional
Surt a la llum la fugida dels lladres del Museu del Louvre
