El govern ucraïnès ha suspès fins a onze partits polítics i plataformes per ser considerades prorusses. Tot plegat, mentre duri la llei marcial, que va ser aplicada des de la invasió russa i l'inici de la guerra. "Qualsevol activitat de polítics per dividir no tindrà èxit", ha assegurat el president del país, Volodímir Zelenski, en un discurs televisat.
El Consell de Seguretat Nacional i Defensa d'Ucraïna ha decidit que, tenint en compte la guerra a gran escala iniciada per la Federació de Rússia i els "vincles d'algunes estructures polítiques amb aquest estat", se suspèn qualsevol activitat d'una sèrie de partits polítics durant la llei marcial, tal com ha explicat el mateix president ucraïnès.
En concret, les 11 formacions suspeses són Plataforma d'Oposició - Per la Vida, Partit Shariy, Nostre, Bloc d'Oposició, Oposició d'Esquerra, Unió de Forces d'Esquerra, Estat, Partit Socialista Progressista d'Ucraïna, Partit Socialista, Socialistes i Bloc de Vladímir Saldo. Tots ells sumen el 18% del suport electoral i en el cas del primer de tots compta amb 44 diputats al Parlament ucraïnès.
[plantillaucraina]
Ucraïna suspèn l'activitat d'11 partits polítics per ser considerats prorussos
Tots ells sumen el 18% del suport electoral i en el cas del més gran compta amb 44 diputats al Parlament ucraïnès
- Cayetana Ãlvarez de Toledo saluda en un míting del PP. -
- ACN
ARA A PORTADA
Publicat el
20 de març de 2022 a
les 11:30
Actualitzat el
15 de gener de 2024 a les
17:30
Et pot interessar
-
Societat
LEGO llança la maqueta més gran de la seva història: una Sagrada Família de 12.060 peces
-
Societat
Pirineu365 inicia la temporada d'estiu amb una àmplia oferta de natura, esport i competició
-
Societat
La síndica de greuges detecta una «incongruència» en el nou protocol per endurir l'accés al padró a Sant Cugat
-
Societat
«No fem una defensa corporativista dels mitjans, sinó d'una societat informativament empoderada»
-
Societat
Els docents diuen «no» al preacord amb Educació: consulta aquí les accions previstes
-
Societat
La jutgessa sospita que Jonathan Andic es va desfer del mòbil a l'Equador i que no li van robar
