El conductor del camió ha estat abatut per la policia, segons han confirmat les autoritats locals. L'atropellament múltiple s'ha produït cap a les 23.20 a la zona del passeig Marítim mentre se celebrava el castell de focs que tancava les celebracions del 14 de Juliol. El camió ha recorregut una distància entre un i dos quilòmetres atropellant a tothom que trobava pel camió. Diversos testimonis apunten que ho ha fet amb una velocitat inicial de 80 km/h.
Pocs minuts després de l'atac, un tuit del president regional ha informat de "desenes de morts". El balanç de víctimes ha anat augmentant i ell mateix, a quarts d'una de la matinada, ja parlava de més de setanta. Fonts oficials han descartat els rumors que parlaven de presa d'ostatges a Niça així com altres incidents en altres punts de França. El fiscal antiterrorista francès, el nord-català François Molins, s'ha fet càrrec de la investigació.
Il s'agit du pire drame de l'histoire de Nice car plus de 70 victimes sont déjà à déplorer.
— Christian Estrosi (@cestrosi) 14 de juliol de 2016
El president de França, François Hollande, que estava a Avinyó, ha tornat a París per acudir al gabinet de crisi del Ministeri de l'Interior on també participaran Manuel Valls i Bernard Cazeneuve. El president de la regió, Christian Estrosi, ha informat que els familiars poden trucar al telèfon d'emergències 04 93 72 22 22.
Sur place, nous avons décidé de mettre en place 1 cellule psychologique au Centre univ méditerranéen. Numéro d'information 04 93 72 22 22
— Christian Estrosi (@cestrosi) 14 de juliol de 2016
Sense víctimes espanyoles
El ministre espanyol d'Afers Estrangers, José Manuel García-Margallo, ha assegurat que de moment no hi ha víctimes de nacionalitat espanyola entre els morts de Niça. El mateix ministre ha confirmat que es tracta d'un atemptat malgrat que hores d'ara encara no ha estat reivindicat per cap organització. Els telèfons habilitats són el 0608717988 (des de França) i el 00 33 608717988 (des de l'estat espanyol).
Le camion qui a foncé sur la foule pic.twitter.com/h4QuBabJMx
— Nice-Matin (@Nice_Matin) 14 de juliol de 2016
Mouvement de panique !! #Nice pic.twitter.com/RgXar3fWZs
— HARP DETECTIVES (@harp_detectives) 14 de juliol de 2016
#URGENT Attaque terroriste à #Nice : Un camion fonce dans la foule - "Des dizaines de morts", selon @CEstrosi https://t.co/PJMy0ZKszu
— FRANCE 24 (@FRANCE24) 14 de juliol de 2016