La sala de govern de l'Ajuntament de Ripoll ha estat l'escenari de la reunió de caràcter extraordinari, en la qual ha pres part també el subdelegat del govern estatal a Girona, Juan Manuel Sánchez-Bustamanet, a més dels comandaments i caps de la policia local de Ripoll, dels Mossos d'Esquadra, de la policia nacional i de la Guàrdia Civil.
L'alcalde del municipi Jordi Munell ha sigut qui ha rebut a Joaquim Forn davant de l'Ajuntament, i després de la reunió ha atès als mitjans de comunicació per explicar que la junta extraordinària ha servit per agrair als cossos de seguretat la tasca en aquestes últimes setmanes, a més d'analitzar els fets relacionats amb la població succeïts les últimes setmanes. A partir d'aquí, s'han plantejat noves eines per poder evitar que la radicalització i el sectarisme es puguin repetir en un futur.
La més destacada és la de potenciar la comunicació entre ciutadania, policia local i cossos de seguretat de la Generalitat i de l'Estat per poder detectar actituds que puguin ser indicis d'activitats sospitoses relacionades amb el terrorisme o la radicalització. "Es posarà alguna eina a l'abast de la població perquè aquesta pugui transmetre comunicats o informacions sospitoses relacionades amb el radicalisme", ha explicat Munell.

Jordi Munell acompanyant a Joaquim Forn a l'Ajuntament. Foto: Xevi Pujol
Joaquim Forn ha destacat que "s'ha de continuar millorant" en la detecció del terrorisme. En aquest sentit, ha anunciat que també s'està treballant en diferents protocols en els àmbits de l'ensenyament, els serveis Socials i la seguretat per revisar els protocols de detecció, els quals és necessari "millorar". El conseller ha anunciat també una futura reunió amb el departament d'Ensenyament per abordar aquest tema i acordar processos per detectar els processos de radicalització des de les aules.
Agraïment als cossos de seguretat i a la ciutadania
Forn ha destacat que des de la Generalitat s'ha volgut ser avui a Ripoll, "com ha hem estat també als ajuntaments de Barcelona i Cambrils", per agraïr "directament" als cossos de seguretat la "bona" feina que han fet, així com per interessar-se per la situació del municipi.
Tant el conseller d'Interior, com el subdelegat del govern han volgut destacar i agrair l'actitud de la ciutadania de Ripoll envers els atemptats. Han donat importància a l'actitud de la gent de la vila en els múltiples actes de rebuig que s'han fet.

Els caps dels cossos de seguretat de la zona han assistit a la trobada. Foto: Xevi Pujol