L'Ajuntament de Sabadell està iniciant els tràmits per intervenir el servei de neteja per tal de fer front als acomiadaments que preveu l'ERO de l'empresa concessionària Smatsa i evitar l'impacte que aixà tindria en la prestació del servei. En un comunicat emès aquest dijous, el govern municipal rebutja del tot l'ERO, qualifica de "greu" la situació que es viu en el sí de la companyia i s'ha posat a disposició dels representants sindicals per intentar fer de mitjancer amb la direcció de l'empresa.
Segons el govern municipal, els arguments que exposa Smatsa per justificar l'ERO són "una estratègia per aturar i obstaculitzar el necessari exercici de control que està portant a terme l’Ajuntament". En aquest sentit, l'executiu local va promoure una inspecció tècnica de facturació (ITF) per obligar l'empresa a cobrar pels serveis prestats amb el preu contractual que va oferir, i no segons els equips que posava a disposició.
La companyia considera que el nou sistema implica una reducció de la seva facturació i decideix així ajustar la plantilla. Des del consistori defensen que l'actuació municipal només vol garantir el compliment del contracte i el control del principal servei públic de la ciutat.
"El fet que aquest contracte estigui en mans de la justícia, i amb clars indicis d’irregularitats, justifica encara més aquest exercici de control i fiscalització", sentencia el consistori en el comunicat.
L'Ajuntament de Sabadell es prepara per intervenir el servei de recollida de la brossa a Smatsa
Ho fa després que l'ERO que ha presentat l'empresa
ARA A PORTADA
Publicat el
15 de novembre de 2018 a
les 21:43
Actualitzat el
15 de novembre de 2018 a les
21:44
Et pot interessar
-
Societat
Els Bombers rescaten quatre menors atrapats a l'antic hospital d'Esparreguera
-
Societat
«Si vols reduir la desigualtat, també has de posar impediments a les segones residències»
-
Societat
Cues quilomètriques a l'AP-7 per un accident i un camió avariat
-
Societat
Tornen les parteres tradicionals: «El part ha de ser una experiència vital, no un acte clínic»
-
Societat
El fenomen dels portals de subvencions: quan la transparència alimenta la demagògia
-
Societat
Barcelona descobreix una placa en memòria de Carmen de Mairena
