La vaga, que s'escau amb la tornada de vacances d'estiu, està convocada per CCOO i CGT, que reclamen un pla de renovació de personal, que no s'externalitzin serveis i que s'eviti l'entrada de capital privat. A més, denuncien que els pressupostos de l'Estat obliden les línies de tren convencionals en benefici de nous trams d'Alta Velocitat.
La vaga de CCOO i CGT s'ha fet coincidir aquest divendres amb la del sindicat majoritari de maquinistes de Renfe, Semaf, que denuncia una falta d'acord en matèria de recursos humans i en el conveni col·lectiu.
Vaga a la Diada
De fet, Semaf manté una segona jornada vaga per la Diada de l'11 de setembre i que afectarà la mobilitat dels participants a la Via Lliure per a la República Catalana de la Meridiana. De moment, CCOO i CGT no han convocat mobilitzacions per aquesta data.
Horaris de Rodalies de Barcelona (R1, R2, R3, R4, R7 i R8) de la jornada de vaga
