Cecot Formació Terrassa aposta per la intel·ligència cultural

La patronal ho veu com una habilitat essencial en empreses amb processos d'internacionalització

Publicat el 16 d’abril de 2014 a les 18:01

Cecot Formació ha organitzat cinc seminaris per acompanyar a les empreses en l’exportació i ajudar-les a adquirir el que es coneix com Intel·ligència Cultural que és el què permet generar confiança i credibilitat amb la gent dels països amb què et relaciones. Aquests seminaris permeten als assistents conèixer i millorar les interaccions laborals i socials amb els diferents països Europeus, Africans, Llatinoamericans així com amb l’Índia i els països d’Àsia Oriental i alhora adquirir la preparació necessària per portar a terme missions comercials.

En els darrers anys ha augmentat el nombre d’empreses que exporten els seus productes. Segons el país a on s’exporta cal fer front a uns reptes diferents, derivats principalment de les diferents cultures, que es manifesten en comportaments, valors, prejudicis i relacions interpersonals concretes.

Per a la directora de Cecot Formació, Eulàlia Martínez, “la globalització del mercat no significa una pèrdua de diversitat sinó tot el contrari, implica el repte per a totes les empreses exportadores d’aprendre a moure’s i interaccionar amb aquesta diversitat”.

Aquesta formació l’imparteixen Montse Vancells, experta en comunicació internacional i interculturalitat aplicades a les empreses; Marianne Slotboom, experta en comunicació i gestió de la diversitat i interculturalitat; Núria Bagés, experta en negociació i interculturalitat. A més, cada sessió comptarà amb un expert en la zona tractada com ho són l’experta en la regió de l’Àsia Occidental, Chao-Wen Wang; l’expert en la Índia, DP Singh o l’expert en el continent africà, Jean Bosco Baudouin Botsho.