Els comerciants de la ciutat acceleren el ritme aquests dies per deixar-ho tot a punt per a la campanya de Nadal. La majoria dels establiments ja llueixen aparadors ornamentats amb motius nadalencs. L'encesa de l'enllumenat el passat dissabte és, de fet, el tret de sortida per aquesta campanya que, en teoria, comença d'aquí uns dies.
Tot i que segons els comerços, les vendes han baixat un 30% al llarg d'aquest any, l'última setmana del mes de novembre sembla haver revifat els ànims dels consumidors.
Així ho assegura la gerent de Comerç Terrassa Centre, Marta Gutés, que afirma que encaren aquesta època “amb molta il·lusió i esperança. Estem tips de pessimisme i a punt per què la gent compri. Hem posat moltes esperances en aquesta campanya, tot i que sabem que el tema està complicat”.
Les mateixes ganes que han posat els socis de la Federació d'Associacions de Comerciants de Terrassa, la FACT, tot i que preveuen que les vendes “aniran al voltant de les de l'any passat”, segons el seu president, Antonio Sánchez.
Això vol dir, que no seran les de fa un parell d'anys, “trigarem molt a estar en la mateixa situació”, segons Gutés.
I és que els consumidors compren menys i, sobre tot, gasten molt menys. Tant és així que l'import de les compres ha baixat gairebé a la meitat. “Hem de ser conscients que el model de consum ha canviat i que ara la gent compra només el que necessita, es mira molt el preu”, segons Gutés, a conseqüència d'aquest fet, l'import dels productes també ha baixat molt respecte anys anteriors.
Enllumenat als carrers
Comerç Terrassa Centre valora positivament l'enllumenat, “aquest any no tindrem una gran decepció”. Gutés fa referència a la crítiques pels estels que es van penjar el Nadal del 2008 i assegura que els associats del centre estan contents amb l'ornamentació d'enguany i els ciutadans també “semblen estar-ho”.
La visió de la Federació d'Associacions de Comerciants discrepa, però, en aquesta opinió. Sánchez considera que “els llums d'altres ciutats de la comarca, en concret els de Sabadell, són molt millors que els de Terrassa”. A més veu “incoherent que unes associacions hagin pagat per la seva col·locació i unes altres no”, i és que el president de la FACT considera que “l'Ajuntament hauria de sufragar totes les despeses de l'ornamentació de Nadal als carrers, com es fa a d'altres ciutats, ja que es tracta d'un acte de ciutat”.
Potenciar les compres amb una oferta lúdica
La majoria d'associacions de comerciants de la ciutat endeguen aquests dies campanyes especials dirigides a fomentar el consum als seus establiments.
Al centre destaca el sorteig d'una gran panera, en què han participat tots els socis de Comerç Terrassa Centre, en la qual es pot trobar des d'una televisió fins a un perfum, passant per aliments, roba i, fins i tot, calçat.
Els comerciants del centre històric organitzen, a més, gran quantitat d'activitats lúdiques dirigides a adults i infants, a banda del tradicional carrilet. A més, si els clients paguen amb la targeta de crèdit de l'entitat, aporten un 2% de la seva compra a Càritas.
La Federació d'Associacions de Comerciants organitza, a nivell de tots els socis, una campanya conjunta consistent en la instal·lació als carrers de 500 banderoles felicitant les festes als ciutadans.
Associacions com la de La Maurina i la Santa Creu organitzen sortejos de pernils en una gran festa, prevista pel dia 18 de desembre i d'altres com la de Can Palet regalen bosses reutilitzables als clients.
A Sant Pere Nord es sorteja un viatge i a Ca n'Anglada es torna a tirar endavant la iniciativa del sorteig dels tiquets per valor de fins a 500 euros.
Són algunes de les campanyes més destacades del prop de centenar que s'organitzen per aquest Nadal que gairebé ja es aquí. Amb tot, en menys d'una setmana s'iniciarà, pròpiament dita, aquesta campanya que portarà també el tradicional 'quinto', Els Pastorets, les activitats del patge Xiu-Xiu i la cirereta final de les festes: la cavalcada dels Reis Mags d'Orient.
Tot i que segons els comerços, les vendes han baixat un 30% al llarg d'aquest any, l'última setmana del mes de novembre sembla haver revifat els ànims dels consumidors.
Així ho assegura la gerent de Comerç Terrassa Centre, Marta Gutés, que afirma que encaren aquesta època “amb molta il·lusió i esperança. Estem tips de pessimisme i a punt per què la gent compri. Hem posat moltes esperances en aquesta campanya, tot i que sabem que el tema està complicat”.
Les mateixes ganes que han posat els socis de la Federació d'Associacions de Comerciants de Terrassa, la FACT, tot i que preveuen que les vendes “aniran al voltant de les de l'any passat”, segons el seu president, Antonio Sánchez.
Això vol dir, que no seran les de fa un parell d'anys, “trigarem molt a estar en la mateixa situació”, segons Gutés.
I és que els consumidors compren menys i, sobre tot, gasten molt menys. Tant és així que l'import de les compres ha baixat gairebé a la meitat. “Hem de ser conscients que el model de consum ha canviat i que ara la gent compra només el que necessita, es mira molt el preu”, segons Gutés, a conseqüència d'aquest fet, l'import dels productes també ha baixat molt respecte anys anteriors.
Enllumenat als carrers
Comerç Terrassa Centre valora positivament l'enllumenat, “aquest any no tindrem una gran decepció”. Gutés fa referència a la crítiques pels estels que es van penjar el Nadal del 2008 i assegura que els associats del centre estan contents amb l'ornamentació d'enguany i els ciutadans també “semblen estar-ho”.
La visió de la Federació d'Associacions de Comerciants discrepa, però, en aquesta opinió. Sánchez considera que “els llums d'altres ciutats de la comarca, en concret els de Sabadell, són molt millors que els de Terrassa”. A més veu “incoherent que unes associacions hagin pagat per la seva col·locació i unes altres no”, i és que el president de la FACT considera que “l'Ajuntament hauria de sufragar totes les despeses de l'ornamentació de Nadal als carrers, com es fa a d'altres ciutats, ja que es tracta d'un acte de ciutat”.
Potenciar les compres amb una oferta lúdica
La majoria d'associacions de comerciants de la ciutat endeguen aquests dies campanyes especials dirigides a fomentar el consum als seus establiments.
Al centre destaca el sorteig d'una gran panera, en què han participat tots els socis de Comerç Terrassa Centre, en la qual es pot trobar des d'una televisió fins a un perfum, passant per aliments, roba i, fins i tot, calçat.
Els comerciants del centre històric organitzen, a més, gran quantitat d'activitats lúdiques dirigides a adults i infants, a banda del tradicional carrilet. A més, si els clients paguen amb la targeta de crèdit de l'entitat, aporten un 2% de la seva compra a Càritas.
La Federació d'Associacions de Comerciants organitza, a nivell de tots els socis, una campanya conjunta consistent en la instal·lació als carrers de 500 banderoles felicitant les festes als ciutadans.
Associacions com la de La Maurina i la Santa Creu organitzen sortejos de pernils en una gran festa, prevista pel dia 18 de desembre i d'altres com la de Can Palet regalen bosses reutilitzables als clients.
A Sant Pere Nord es sorteja un viatge i a Ca n'Anglada es torna a tirar endavant la iniciativa del sorteig dels tiquets per valor de fins a 500 euros.
Són algunes de les campanyes més destacades del prop de centenar que s'organitzen per aquest Nadal que gairebé ja es aquí. Amb tot, en menys d'una setmana s'iniciarà, pròpiament dita, aquesta campanya que portarà també el tradicional 'quinto', Els Pastorets, les activitats del patge Xiu-Xiu i la cirereta final de les festes: la cavalcada dels Reis Mags d'Orient.