Els "Peta Zetas", caramels modèlics

Ramon Escolà, inventor del mític producte, fa una xerrada en el marc del Panell Empresarial del Programa Nord de la Cambra de Comerç

Publicat el 19 de juny de 2012 a les 15:05
Els participants al panell empresarial amb Ramon Escolà Foto: La Torre

El lideratge integrador de l'equip, la innovació, la qualitat i la internacionalització. Aquests sóns els eixos de l'estratègia empresarial segons Ramon Escolà Gallart, fundador i president de Zeta Espacial i inventor dels mítics caramels Peta Zetas. Zeta Espacial, SA, ha estat empresa guardonada en la categoria d'Internacionalització en l'edició 2012 dels Premis Cambra, que es lliuraran el 25 de juny a Rubí.

Aquest empresari ha explicat els factors d'exit de la seva trajectòria en el marc del segon Panell Empresarial del programa Nord de Direcció General de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa.

En la seva intervenció, Escolà ha remarcat la importància que ha tingut una innovació que, com a enginyer químic, va dur a terme l'any 1979 i que ha estat la base que ha fet possible els coneguts caramels explosius "Peta Zetas".

A més, l'empresari ha posat especial èmfasi a la importància que ha tingut la col·laboració i la cohesió de l'equip per estendre i consolidar el projecte empresarial. Escolà ha incidit també en la idea que l'empresa basa la seva estratègia en "vendre diversió" com a posicionament de mercat, un tret que ha caracteritzat la marca.

Decidida i ràpida aposta per la internacionalització
L'empresari ha explicat als participants la decidida aposta per la internacionalització que des de sempre ha caracteritzar Zeta Espacial. L'empresa va començar a exportar els seus productes l'any 1980, fruit d'una estratègia de diversificació de mercats i de creixement geogràfic.

Posteriorment, Escolà ha assenyalat que l'empresa va prendre un aire totalment internacional, amb la creació de dues filials pròpies a Mèxic i als Estats Units. Actualment, Zeta Espacial és present a un total de 57 països i l'activitat exportadora representa un 90% de les seves vendes.

Al final de la sessió, el ponent i els participants han debatut sobre el cas d'èxit i els diferents aspectes explicats per l’empresari.