
El lideratge integrador de l'equip, la innovació, la qualitat i la internacionalització. Aquests sóns els eixos de l'estratègia empresarial segons Ramon Escolà Gallart, fundador i president de Zeta Espacial i inventor dels mítics caramels Peta Zetas. Zeta Espacial, SA, ha estat empresa guardonada en la categoria d'Internacionalització en l'edició 2012 dels Premis Cambra, que es lliuraran el 25 de juny a Rubí.
Aquest empresari ha explicat els factors d'exit de la seva trajectòria en el marc del segon Panell Empresarial del programa Nord de Direcció General de la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa.
En la seva intervenció, Escolà ha remarcat la importància que ha tingut una innovació que, com a enginyer químic, va dur a terme l'any 1979 i que ha estat la base que ha fet possible els coneguts caramels explosius "Peta Zetas".
A més, l'empresari ha posat especial èmfasi a la importància que ha tingut la col·laboració i la cohesió de l'equip per estendre i consolidar el projecte empresarial. Escolà ha incidit també en la idea que l'empresa basa la seva estratègia en "vendre diversió" com a posicionament de mercat, un tret que ha caracteritzat la marca.
Decidida i ràpida aposta per la internacionalització
L'empresari ha explicat als participants la decidida aposta per la internacionalització que des de sempre ha caracteritzar Zeta Espacial. L'empresa va començar a exportar els seus productes l'any 1980, fruit d'una estratègia de diversificació de mercats i de creixement geogràfic.
Posteriorment, Escolà ha assenyalat que l'empresa va prendre un aire totalment internacional, amb la creació de dues filials pròpies a Mèxic i als Estats Units. Actualment, Zeta Espacial és present a un total de 57 països i l'activitat exportadora representa un 90% de les seves vendes.
Al final de la sessió, el ponent i els participants han debatut sobre el cas d'èxit i els diferents aspectes explicats per l’empresari.