
Ricardo Gómez, membre del Comitè Executiu de la patronal Cecot, ha participat avui a l'acte promogut per l'associació FERRMED al a seu del Parlament Europeu. Diverses empreses d'àmbit europeu, cambres de comerç de moltes regions o les autoritats portuàries d'arreu d'Europa han presentat un manifest unitari en què es promou l'impuls del transport ferroviari de mercaderies.
En el manifest es troben algunes reivindicacions per tal de fer més competitiu el transport ferroviari, com ara la creació d'una “xarxa reticular i policèntrica de gran impacte socioeconòmic amb dues línies paral·leles”, una per a la gran velocitat i l'altra per al comerç de mercaderies i passatgers. A més, proposen el “estàndards FERRMED”, entre els quals hi ha l'ample de via UIC (1435 mm), una pendent màxima del 12‰, circumval·lacions per a mercaderies a les grans aglomeracions urbanes o la condició de lliure competència.
Aquestes mesures, que formen part d'un total de 19, permetrien segons els membres de l'associació la reducció de l'impacte mediambiental i una major rentabilitat, “amb la possibilitat de passar de 266 mil milions de tones transportades per any el 2005 a 524 mil milions de tones l'any 2025, i amb una reducció d'emissions de CO2 de més de 145 milions de tones en el període 2016-2045).
Un dels interessos principals de la Cecot en aquest procés és el disseny de la Xarxa Ferroviària Principal Europea, i la inclusió en aqeusta xarxa de diverses línies que ara no hi són, com és el cas del Corredor Mediterrani.
En el manifest es troben algunes reivindicacions per tal de fer més competitiu el transport ferroviari, com ara la creació d'una “xarxa reticular i policèntrica de gran impacte socioeconòmic amb dues línies paral·leles”, una per a la gran velocitat i l'altra per al comerç de mercaderies i passatgers. A més, proposen el “estàndards FERRMED”, entre els quals hi ha l'ample de via UIC (1435 mm), una pendent màxima del 12‰, circumval·lacions per a mercaderies a les grans aglomeracions urbanes o la condició de lliure competència.
Aquestes mesures, que formen part d'un total de 19, permetrien segons els membres de l'associació la reducció de l'impacte mediambiental i una major rentabilitat, “amb la possibilitat de passar de 266 mil milions de tones transportades per any el 2005 a 524 mil milions de tones l'any 2025, i amb una reducció d'emissions de CO2 de més de 145 milions de tones en el període 2016-2045).
Un dels interessos principals de la Cecot en aquest procés és el disseny de la Xarxa Ferroviària Principal Europea, i la inclusió en aqeusta xarxa de diverses línies que ara no hi són, com és el cas del Corredor Mediterrani.