
L'Ajuntament inicia una campanya de promoció del comerç de la Maurina amb l'objectiu de destacar la diversitat i qualitat dels establiments del barri així com el seu paper de motor econòmic i social. Aquesta iniciativa compta amb el suport de l'associació de comerciants Maurina Comerç.
Amb el lema "On comprem? Nosaltres a la Maurina" s'han començat a instal·lar cinc models d'opis, banderoles i expositors protagonitzats per persones que fan les seves compres al barri. Es tracta de residents a la Maurina de diferents franges d'edat que són coneguts al barri i membres d'algunes entitats i grups musicals, com és el cas de Diables de la Maurina i Hokele.
Ells són els encarregats de traslladar al públic un missatge clar i concís: l'aposta decidida de comprar a la Maurina, generant un sentiment d'orgull respecte al comerç del barri i posant en valor els seus atributs: qualitat, proximitat, servei i confiança.
Aquesta campanya utilitza els recursos de les xarxes socials i, especialment, la tecnologia QR per les àmplies possibilitats de relació que planteja entre la ciutadania, les entitats i les associacions.
El codi QR permet accedir a un web sense necessitar de teclejar la seva adreça: n'hi ha prou amb enfocar el mòbil cap al codi i aquest automàticament dirigeix el navegador cap a la web de la campanya del comerç de la Maurina. Així mateix, l'Ajuntament de Terrassa editarà una guia comercial i de serveis amb la relació dels establiments i de serveis de la Maurina. Aquesta publicació també inclourà informació sobre l'associació de comerciants Maurina Comerç i els avantatges que comporta estar-hi associat.
Es faran un total de 4.500 exemplars que es distribuiran directament als domicilis del barri i als equipaments municipals a partir del proper mes de novembre. També es faran dos programes especials sobre el comerç i el barri de la Maurina a la Ràdio Municipal de Terrassa aquest mes d'octubre.
"On comprem? Nosaltres a la Maurina" s'emmarca en la campanya de suport al comerç "Sóc de Terrassa i compro a Terrassa" que va posar en marxa l'Ajuntament de Terrassa, a principis de juny, amb la participació de les associacions de comerciants de la ciutat.
En el cas de la Maurina, s'han aplicat les mateixes línies generals però s'ha adaptat el lema i s'han elegit persones i entitats conegudes al barri ja que les actuacions s'integren al pla de barris de la Maurina. La campanya incorpora la marca "Comerç de Terrassa en tots els sentits" per sintetitzar l'esperit d'un comerç de qualitat i de servei obert a tothom