Març deixa més aturats a Matadepera i Rellinars

Economia

La desocupació disminueix aquest mes als municipis de Vacarisses, Viladecavalls i Ullastrell

Publicat el 07 d’abril de 2015 a les 10:11
Aquest mes de març ha tornat a ser dispar quant a les dades de l'atur a la comarca. Mentre dos municipis han vist com la taxa de desocupació s'enfilava, els altres tres han patit una davallada. L'anàlisi per pobles és el següent:

Vacarisses ha tingut aquest mes de març un petit respir després del fort increment que el passat febrer va patir. El municipi se situa amb 481 persones sense feina, quan el mes anterior eren 483. No obstant, encara queda lluny de les xifres dels mesos de gener (466), desembre (454) i octubre (467).

Descens més pronunciat a Viladecavalls. Després que el mes de febrer, cinc persones deixessin d'estar inscrites a les llistes del SOC, aquest mes de març 9 persones han trobat feina, deixant el còmput global en 554 i aproximant-se a les 541 registrades el mes de desembre.

A Ullastrell, aquest març també ha suposat una baixada respecte al febrer. El poble registra 110 persones desocupades, el que suposa una disminució de 12 persones (122 al febrer i 122 gener). Amb aquestes dades, el municipi se situa per sota dels 113 ullastrellencs que estaven inscrits a l'INEM el mes de desembre aconseguint doncs el millor registre del que portem d'any. 

Després d'estar uns mesos encallat als 57 desocupats i aconseguir baixar el mes de febrer fins als 55, Rellinars veu com el mes de març registra 56 persones sense feina. Malgrat que el municipi segueixi comptant amb el percentatge més elevat en la taxa d'atur registral (desembre 2014) només per sota de Badia del Vallès, la disminució pot indicar un canvi de tendència i cada cop s'aproxima més al tercer classificat en aquest rànquing, Terrassa.

I, finalment, i per segon mes consecutiu, l'atur torna a pujar a Matadepera. El municipi es vantava de ser dels pocs on la desocupació disminuïa durant mesos i mesos fins que el febrer aquesta bona ratxa es va trencar. Ara, el mes de març tampoc deixa resultats positius. La taxa se situa en 251 matadeperencs, front els 246 de febrer i els 231 de gener.   

A nivell del Vallès Occidental, les xifres de l'atur a la comarca se situen en 74.087 persones, el que significa també un important decrement ja que el mes de febrer eren 74.890, i el mes de gener s'elevaven fins als 75.304. Amb aquestes dades també se supera la xifra registrada al mes de desembre, quan eren 74.740.

 
Escull La Torre del Palau com la teva font preferida de Google