Nou cicle de cursos per a empresaris i emprenedors

Publicat el 07 d’abril de 2012 a les 10:26
L’Ajuntament de Terrassa, a través del servei d’Empresa, Comerç i Consum de l’Àrea de Promoció Econòmica i Innovació, inicia aquest mes d’abril un nou cicle de cursos i sessions de formació, adreçat a persones empresàries i emprenedores amb l’objectiu de proporcionar eines i coneixements per a la millora de les seves activitats empresarials.

Entre l’abril i el juny s’han programat un total de 12 cursos i tallers de diferents tipologies, amb temàtiques diverses com ara les noves tendències en màrqueting, com dirigir i gestionar una pime en temps de crisi, les xarxes socials al món empresarial, els nous nínxols de mercat per a emprenedors, etc.

El Servei d’Empresa, Comerç i Consum organitza activitats formatives durant tot l’any. El 2011 van dur a terme 51 accions, entre cursos de formació i accions de sensibilització, dirigits a la consolidació empresarial i a l’acompanyament de l’emprenedor/a. Prop d’un miler de persones van participar en aquestes accions. Durant el mateix període, el servei va ajudar a crear 66 empreses i va assessorar 855 persones emprenedores que estaven en fase d’endegar un negoci.

Cultura emprenedora
Paral·lelament a aquestes accions formatives, l’Ajuntament convoca per dotzè any consecutiu el programa “Cultura Emprenedora” amb l’objectiu d’apropar l’emprenedoria als joves que estudien mòduls professionals de grau mitjà i superior per tal d’afavorir la creació de futures empreses. El servei d’Empresa, Comerç i Consum i els coordinadors de sis centres d’educació secundària de Terrassa (Salesians, IES Sta. Eulàlia, IES Nicolau Copèrnic, Escola Municipal d’Art, IES Montserrat Roig i l’IES Terrassa) col·laboren cada any per dur a terme aquest projecte dissenyat perquè sigui treballat dins les mateixes assignatures del currículum escolar. Els dos millors treballs rebran sengles premis de 800 euros, que es lliuraran a final de curs en el marc de la Nit dels Nous professionals que anualment organitza la CECOT.