Vuitanta joves del Vallès Occidental, al programa Joves per l'Ocupació

Una trentena de persones han trobat feina, mentre que d'altres s'han acollit al programa per finalitzar els seus estudis o ampliar-los | La iniciativa està coordinada pel Consell Comarcal, amb el suport del Servei d'Ocupació de Catalunya

Publicat el 11 de novembre de 2016 a les 15:16
Vuitanta joves de 14 municipis del Vallès Occidental estan acabant el seu pas per l'edició 2015 del programa Joves per l'Ocupació del Consell Comarcal. Des del mes d'abril han participat en accions formatives de cinc especialitats diferents i han fet pràctiques en empreses de diversos sectors productius. Ahir al vespre els joves van rebre el seu reconeixement en un acte conjunt que va comptar amb la participació de joves que han participat en edicions anteriors del programa i que van explicar la seva experiència.

També hi va ser present el president del Consell Comarcal, Ignasi Giménez, qui va lliurar els diplomes de participació al jovent. La trobada va finalitzar amb la projecció d'un vídeo de record amb imatges dels i les joves en diferents moments de la formació i de les pràctiques.

Un total de 32 joves estan treballant actualment: deu d'ells amb contractes subvencionats pel programa, i 22 més sense cap subvenció. Uns altres 27 joves estan cursant el Graduat d'Educació Secundària a través d'escoles d'adults o de l'Institut Obert de Catalunya, amb el suport acadèmic de les tutores del programa. Un alumne més està cursant batxillerat, tretze han començat un cicle formatiu de grau mitjà i uns altres tres estan realitzant la preparació per les proves d'accés a aquests cicles.

Des de l'abril fins el juny els participants al programa han realitzat accions formatives de cinc especialitats diferents que s'han cursat a diferents municipis: Comerç i desenvolupament d'aplicacions mòbils (Terrassa), Operacions auxiliars de càtering i cuina de col·lectivitats  (Castellar del Vallès), Auxiliar de preparació físico-esportiva (Badia del Vallès), Operacions auxiliars d'elaboració a la industria alimentària (IES Castellarnau. Sabadell) i Auxiliar de gestió logística i administrativa (Sabadell).

A més, un total de 55 joves han realitzat pràctiques en empreses de diversos sectors productius durant els mesos de juny i juliol. El programa finalitza el març del 2017 i actualment, i fins al final, els joves continuen rebent suport a la recerca de feina, suport a la obtenció del Graduat d'Educació Secundaria, seguiment laboral a les empreses, o orientació acadèmica i professional, entre d'altres.

Joves per l’Ocupació és un programa innovador del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) cofinançat pel Fons Social Europeu (FSE).