El pla d'ajustament portarà un milio d'euros a Viladecavalls

El crèdit, que s'ha de tornar en 10 anys i té un interès al voltant del 5%, s'aprova en Ple extraordinari malgrat l'abstenció de tota l'oposició

Publicat el 15 de maig de 2012 a les 18:30
El Ple extraordinari celebrat aquest dilluns a Viladecavalls Foto: C.B.

El Ple extraordinari celebrat a Viladecavalls aquest dilluns ha servit per donar llum verda al pla d'ajustament. El municipi vallesà l'ha aprovat gràcies als vots favorables de l'equip de govern, ja que tota l'oposició s'hi ha abstingut.

El pla es traduirà en un crèdit d'1.028.000 euros, que servirà per pagar els proveidors i que el municipi haurà de retornar en un termini de 10 anys (inclosos 2 de carència), amb un interès al voltant del 5% (tot i que s'especula que podria arribar fins al 7%). Els partits de l'oposició van manifestar els seus dubtes i recels. Per exemple Josep Sort, de Reagrupament, que considera que "l'Ajuntament s'està endeutant degut a la mala gestió de molts anys".

Sort va lamentar "la manca d'aplicació dels criteris d'estalvi", va recordar que "seguim contractant treballadors municipals" i va demanar a l'alcalde que "revisi les polítiques econòmiques perquè potser algun dia serem intervinguts".

El contracte de Rafa Bellido
En el torn de precs i preguntes, Paco Vega (PVA) es va queixar de la contractació de Rafael Bellido, advocat especialista en urbanisme i medi ambient. "No sabem les seves funcions ni el que cobrarà i, a més, milita a Iniciativa, amb la qual cosa la seva contractació em sembla una despesa superflua i partidista".

L'alcalde, Carles Rodríguez, va replicar dient que l'Ajuntament només contracta gent "per necessitats de servei" i que és una contractació externa basada en l'assessorament. D'altra banda, la portaveu de CiU, Cesca Berenguer i el d'ARA-Reagrupament, Josep Sort, es van queixar de "l'omissió de la informació que el consistori envia per correu" i l'alcalde es va limitar a dir que el recull de premsa dels dissabtes s'envia els dimarts.

Sort i Berenguer també van dir que s'havien vist obligats a marxar de la darrera Comissió informativa "perquè no passàvem del primer punt". Sort també va voler recordar que encara se li deu la fotocòpia d'una informació que va sol·licitar fa mesos.

En aquesta sessió, que va durar tot just mitja hora, també es va aprovar l'acta del Ple del passat 29 de març, tal i com havia reclamat tota l'oposició des de feia temps.