Premi a la innovació educativa per un documental del CEIP Rellinars

Publicat el 03 de novembre de 2012 a les 17:06
Els nens que han protagonitzat el documental premiat Foto: La Torre

Un documental fet per l'aula dels petits del CEIP Rellinars (nens entre 3 i 5 anys) ha quedat en tercera posició del tretzè Premi Fundació Telefònica d'Innovació Educativa. Aquest certamen pretén incentivar la integració de les tecnologies de la informació i la comunicació en els processos educatius. Els alumnes rellinassencs hi participaven en la modalitat C, en què calia fer una investigació concreta sobre un tema i crear posteriorment una activitat per a la pissarra digital en què es reflectissin els resultats del treball.

El premi, que no té dotació econòmica, obsequia els guanyadors amb un diploma i una càmera. Al concurs s'hi poden inscriure professors de primària i secundària de centres de tot el món. Enguany hi havia 73 finalistes. La cerimònia de lliurament  es farà a Madrid a finals de mes però l'escola no s'hi desplaçarà.

Pedagogia digital
Els nens de l'escola Rellinars, sota les directrius de la docent Maria Àngels Santcliments, han gravat la peça periodística Fem un documental! sobre el centre i la seva classe. La feina ha estat conseqüència d'un procés en què els menuts van debatre sobre l'ofici  del periodisme i les seves eines.   En la modalitat C, el requisit era fer treballs que demostressin l'ús pedagògic de fer produccions en petit format a través dels recursos digitals. 

El jurat, format per un grup de professionals internacionalment contrastats en l'àmbit educatiu i de les TIC, ha posat èmfasi en l'assoliment dels objectius proposats: la comunicació oral, la comunicació audiovisual i l'aprenentatge cooperatiu. Els professors encarregats de valorar els projectes han destacat el treball en equip, el rol de les docents com a guies i orientadores i l'autonomia dels alumnes a l'hora de repartir-se les tasques.

El director del CEIP Rellinars, Xavi Geis, ha subratllat la vàlua del reconeixement, tant pel seu caràcter internacional com, sobretot, pel que pot representar per als alumnes. "Els nens poden veure que allò que fan té sentit".