22
de gener
de
2020, 11:00
Actualitzat:
16:10h
L'Ajuntament de Terrassa ultima l'obertura d'una Oficina d'Informació a la Gent Gran, la qual es preveu que es faci efectiva durant la primera meitat del 2020. Després dels primers mesos, l'Ajuntament ha anunciat que en farà una valoració del funcionament.
L'espai estarà situat a l'edifici Els Telers, a la cruïlla entre els carrers de Sant Leopold i Sant Ildefons, que ja acull un conjunt de pisos municipals adreçats a la gent gran, el Casal de Gent Gran Anna Murià i la seu del Servei municipal de Promoció de la Gent Gran. El nou espai es trobarà a la planta baixa i tindrà accés directe des del pati.
L'Oficina d'Informació de la Gent Gran pretén centralitzar i canalitzar les demandes de les persones de més de 65 anys de Terrassa, així com oferir informació, assessorament i acompanyament en les demandes del col·lectiu. També facilitarà els tràmits relacionats amb les pensions i altres administracions. Segons explica l'Ajuntament, l'oficina serà molt útil "de cara a planificar les polítiques municipals" encarades a aquest col·lectiu.
L'oficina comptarà inicialment amb una persona formada específicament per a aquesta tasca, en què cal una comunicació empàtica i adaptada a les característiques de les persones usuàries, i cal també un bon coneixement dels recursos existents i sensibles a les circumstàncies de les persones que s'hi atendran. Més endavant, segons el consistori egarenc, es plantejarà incorporar una segona persona a l'oficina, que farà possible oferir el mateix servei al territori, fora de l'espai físic del complex Els Telers.
La posada en marxa de l'espai és una de les propostes que el govern va recollir al Programa de Govern 2019-2023, i dóna resposta a la demanda de col·lectius com el Moviment per unes Pensions Dignes, la Federació de Centres i Associacions de Gent Gran de Terrassa i
Comarca, Iai@flautes Terrassa, Marea Pensionista de Terrassa i la Comissió de Residències Públiques de Terrassa, que lluiten pels interessos de les persones de la tercera edat a la ciutat.
L'espai estarà situat a l'edifici Els Telers, a la cruïlla entre els carrers de Sant Leopold i Sant Ildefons, que ja acull un conjunt de pisos municipals adreçats a la gent gran, el Casal de Gent Gran Anna Murià i la seu del Servei municipal de Promoció de la Gent Gran. El nou espai es trobarà a la planta baixa i tindrà accés directe des del pati.
L'Oficina d'Informació de la Gent Gran pretén centralitzar i canalitzar les demandes de les persones de més de 65 anys de Terrassa, així com oferir informació, assessorament i acompanyament en les demandes del col·lectiu. També facilitarà els tràmits relacionats amb les pensions i altres administracions. Segons explica l'Ajuntament, l'oficina serà molt útil "de cara a planificar les polítiques municipals" encarades a aquest col·lectiu.
L'oficina comptarà inicialment amb una persona formada específicament per a aquesta tasca, en què cal una comunicació empàtica i adaptada a les característiques de les persones usuàries, i cal també un bon coneixement dels recursos existents i sensibles a les circumstàncies de les persones que s'hi atendran. Més endavant, segons el consistori egarenc, es plantejarà incorporar una segona persona a l'oficina, que farà possible oferir el mateix servei al territori, fora de l'espai físic del complex Els Telers.
La posada en marxa de l'espai és una de les propostes que el govern va recollir al Programa de Govern 2019-2023, i dóna resposta a la demanda de col·lectius com el Moviment per unes Pensions Dignes, la Federació de Centres i Associacions de Gent Gran de Terrassa i
Comarca, Iai@flautes Terrassa, Marea Pensionista de Terrassa i la Comissió de Residències Públiques de Terrassa, que lluiten pels interessos de les persones de la tercera edat a la ciutat.