23
de gener
de
2020, 11:00
Actualitzat:
20:07h
La Generalitat de Catalunya ha aprovat aquest dimecres el projecte de l'Anella Verda de Terrassa, tancant així un procés nascut al 2012 en una proposta ciutadana impulsada per evitar la degradació natural i agrícola als voltants de la ciutat. D'aquesta manera, i després de vuit anys, l'Anella Verda esdevé patrimoni natural de Terrassa i a mitjà i llarg termini, es preveu com un dels trets distintius de la ciutat.
La Comissió Territorial d'Urbanisme de l'Arc Metropolità de Barcelona va donar finalment llum verda a la proposta, que va ser aprovada al Ple de 2019 amb tot els ajustos sol·licitats prèviament per l'organisme. Aquest últim pas va fer-se a través de l'aprovació definitiva de la Modificació puntual del POUM de l'Anella Verda i del Pla Especial i Catàleg de Masies de l'Anella Verda.
L'Anella Verda de Terrassa és un espai natural sense urbanitzar, que ocupa una superfície total de 4.400 hectàrees, 2640 dels quals compresos per boscos, 1.210 per conreus i 347 de rieres i torrents. La iniciativa va néixer de les entitats ecologistes de la ciutat i seguida d'un procés de participació continuat, canalitzat a través de la Taula de l'Anella Verda.
Per altra banda, el projecte té per objectiu, tal com expliquen fonts del consistori municipal, millorar els entorns de la ciutat en l'àmbit ecològic --garantint la funció dels connectors-, econòmic -promovent les activitats vinculades al sector primari i a les masies- i social -fent un ús responsable del territori per part de la ciutadania-.
Un dels aspectes més destacats d'aquest pla és el camí circular, de 35 km de longitud, que recorre tot l'entorn natural i agrícola, donant la volta sencera al terme municipal, i que transita per llocs d'elevat interès paisatgístic i patrimonial. Des de la ciutat s'hi accedeix amb facilitat a través de les portes de l'Anella Verda i dels camins històrics que connecten amb aquest itinerari.
El projecte contempla un total de cinc trams: el primer ja s'ha executat, les obres del segon es podran començar a finals d'aquest any i el tercer està en fase de redacció de projecte. Aquests dos, que gairebé completen tot el recorregut, comptaran amb senyalització específica, àrees d'estada i miradors, a més d'una millora del paviment i diverses plantacions. D'aquesta manera, només quedarà pendent la redacció del projecte i la realització dels dos trams restants.
La Comissió Territorial d'Urbanisme de l'Arc Metropolità de Barcelona va donar finalment llum verda a la proposta, que va ser aprovada al Ple de 2019 amb tot els ajustos sol·licitats prèviament per l'organisme. Aquest últim pas va fer-se a través de l'aprovació definitiva de la Modificació puntual del POUM de l'Anella Verda i del Pla Especial i Catàleg de Masies de l'Anella Verda.
L'Anella Verda de Terrassa és un espai natural sense urbanitzar, que ocupa una superfície total de 4.400 hectàrees, 2640 dels quals compresos per boscos, 1.210 per conreus i 347 de rieres i torrents. La iniciativa va néixer de les entitats ecologistes de la ciutat i seguida d'un procés de participació continuat, canalitzat a través de la Taula de l'Anella Verda.
La Mola des de l'Anella Verda de Terrassa. Foto: Aj. Terrassa
Per altra banda, el projecte té per objectiu, tal com expliquen fonts del consistori municipal, millorar els entorns de la ciutat en l'àmbit ecològic --garantint la funció dels connectors-, econòmic -promovent les activitats vinculades al sector primari i a les masies- i social -fent un ús responsable del territori per part de la ciutadania-.
Un dels aspectes més destacats d'aquest pla és el camí circular, de 35 km de longitud, que recorre tot l'entorn natural i agrícola, donant la volta sencera al terme municipal, i que transita per llocs d'elevat interès paisatgístic i patrimonial. Des de la ciutat s'hi accedeix amb facilitat a través de les portes de l'Anella Verda i dels camins històrics que connecten amb aquest itinerari.
El projecte contempla un total de cinc trams: el primer ja s'ha executat, les obres del segon es podran començar a finals d'aquest any i el tercer està en fase de redacció de projecte. Aquests dos, que gairebé completen tot el recorregut, comptaran amb senyalització específica, àrees d'estada i miradors, a més d'una millora del paviment i diverses plantacions. D'aquesta manera, només quedarà pendent la redacció del projecte i la realització dels dos trams restants.