Terrassa farà un diagnòstic per donar resposta a les necessitats dels veïns menors de 16 anys

El Pla Local dela Infància i l'Adolescència comptarà amb la participació de joves, les seves famílies, entitats i tècnics municipals

La regidora Ona Martínez i Àlex Monfort, durant la presentació del PLIA.
La regidora Ona Martínez i Àlex Monfort, durant la presentació del PLIA. | Ajuntament de Terrassa
24 de febrer de 2021, 16:00
Actualitzat: 16:13h
L'Ajuntament de Terrassa elaborarà un Pla Local de la Infància i Adolescència (PLIA) per "donar resposta a les necessitats" dels prop de 44.000 menors de 16 anys que hi ha la ciutat. Així ho explicava aquest dimarts la regidora Ona Martínez, qui explicava que es tracta d'una eina "per saber on es troba Terrassa en matèria d'infància i adolescència".

Primer s'elaborarà una diagnosi basada en quatre eixos: participació i famílies, protecció, vulnerabilitat i salut, educació 360 i espai públic, seguretat i civisme. Totes les conclusions que se n'extreguin repercutiran en les accions a prendre per situar Terrassa com "una ciutat amiga de la infància i l'adolescència", segons Martínez.

La regidora explica que per aquest procés "es vol tenir en compte la veu dels joves i infants" amb l'objectiu de "trencar l'adultcentrisme". D'aquesta manera, el PLIA, que es redactarà al llarg d'aquest 2021, "recollirà, coordinarà i impulsarà les polítiques i actuacions municipals en l'àmbit de la promoció, l'atenció i la projecció de la infància i l'adolescència de la ciutat durant els pròxims anys".

El projecte, segons el director dels serveis d'Infància, Joventut, Famílies i Gent Gran, Àlex Monfort, comptarà amb la participació de "infants i joves, famílies i experts". En aquest sentit, es faran enquestes per aconseguir dues diagnosis. Una de quantitativa i demogràfica, per zones i una altra de qualitativa, basada en enquestes. És l'equivalent del Pla Local de la Joventut, adreçat a terrassencs dels 16 als 30 anys 

Així, la primera fase consistirà en conèixer les opinions i prioritats dels tècnics municipals, i tot seguit es farà el mateix en alumnes de quart de primària a quart d'ESO. La segona base se centrarà en tallers identificar les propostes dels experts, i amb aquestes, fer enquestes a alumnes d'entre primer i quart de primària. Per últim, s'analitzaran els resultats i es concretaran accions.