06
d'agost
de
2021
Actualitzat:
19
d'agost,
14:03h
Una de les pàgines de TikTok més exitoses de l'Estat és propietat d'un terrassenc. Es tracta de @elpalitoman, que després de set mesos, ja acumula gairebé un milió i mig de seguidors. LaTorre ha parlat amb el seu creador i fundador, Nico Cavilla, de 28 anys, professional del màrqueting. Nascut a l'Argentina, va arribar fa 15 anys al barri de la Grípia, però actualment viu al Centre.
La pàgina va néixer el desembre del 2020 després que el seu creador entrés a TikTok a l'octubre, encuriosit per la xarxa social del moment: "Primer pensava que només hi hauria nens de 12 anys ballant, però després vaig descobrir un món nou, amb continguts interessants i totes les temàtiques. Ara sé que val la pena donar-li l'oportunitat".
La pàgina, per a Cavilla, és "una comunitat divertida i simple, en què els seguidors porten el timó". I és l'usuari qui escull com ser representat en un full on s'explica una gran història composta per personatges de pal. I aquesta, creu, és la clau de l'èxit: ell dibuixa les propostes dels internautes amb personatges minimalistes, i amb la imaginació i l'originalitat per bandera. A través dels comentaris, Nico Cavilla explica que tria les idees "més originals i que millor congeniïn amb personatges dibuixats anteriorment".
Cada vídeo que publica acumula milers de comentaris on els usuaris fan les seves propostes: "vull estar veient la televisió", "vull estar a la lluna", "vull estar sobre d'un T-Rex", "puc ser un pizzer repartint pizzes?", "puc tenir el cap quadrat?", "puc tenir la bandera de Colòmbia a les mans?". D'aquests, Cavilla tria els que més encaixen i els representa en un mateix full on cada cop manca menys espai. "Aviat hauré de canviar de full per primer cop".
Amb la intenció de viralitzar algun contingut, va crear la pàgina, i va començar a penjar-hi vídeos fent realitat els suggeriments dels usuaris: "Creia que podia assolir els 1.000 o 10.000 seguidors, i si ho feia bé, veia els 100.000 com un objectiu difícil però assumible". Al febrer ja havia superat els 100.000 seguidors, i al maig superava el milió. Ara, el 30% d'usuaris que segueixen la pàgina són de Mèxic, seguits dels espanyols. El públic llatinoamericà, diu, és majoria.
La inversió per aquest projecte, assegura que ha estat pràcticament zero: "Utilitzo un paper de grans dimensions i un bolígraf que tenia abandonat des de la universitat". Per a gravar el procés creatiu, es limita a situar el mòbil sobre d'una caixa i clicar el botó pertinent. Grava entre dos i deu vídeos al dia, a raó d'uns dos o tres minuts per peça. Al dia, en penja tres o quatre, afegeix. D'aquí en treu un petit sobresou, i és que TikTok arriba a pagar 10 euros per cada milió de visualitzacions. Per ara, és "impensable" dedicar-s'hi exclusivament i hi destina el temps que pot en funció del temps lliure que tingui.
La pàgina va néixer el desembre del 2020 després que el seu creador entrés a TikTok a l'octubre, encuriosit per la xarxa social del moment: "Primer pensava que només hi hauria nens de 12 anys ballant, però després vaig descobrir un món nou, amb continguts interessants i totes les temàtiques. Ara sé que val la pena donar-li l'oportunitat".
La pàgina, per a Cavilla, és "una comunitat divertida i simple, en què els seguidors porten el timó". I és l'usuari qui escull com ser representat en un full on s'explica una gran història composta per personatges de pal. I aquesta, creu, és la clau de l'èxit: ell dibuixa les propostes dels internautes amb personatges minimalistes, i amb la imaginació i l'originalitat per bandera. A través dels comentaris, Nico Cavilla explica que tria les idees "més originals i que millor congeniïn amb personatges dibuixats anteriorment".
@elpalitoman Responder a @romari_ la historia la cremos juntos entre todos ❤️ ##challenge##viral##dibujo##tiktokartist
♬ Day 'n' Nite - Kid Cudi
Cada vídeo que publica acumula milers de comentaris on els usuaris fan les seves propostes: "vull estar veient la televisió", "vull estar a la lluna", "vull estar sobre d'un T-Rex", "puc ser un pizzer repartint pizzes?", "puc tenir el cap quadrat?", "puc tenir la bandera de Colòmbia a les mans?". D'aquests, Cavilla tria els que més encaixen i els representa en un mateix full on cada cop manca menys espai. "Aviat hauré de canviar de full per primer cop".
Amb la intenció de viralitzar algun contingut, va crear la pàgina, i va començar a penjar-hi vídeos fent realitat els suggeriments dels usuaris: "Creia que podia assolir els 1.000 o 10.000 seguidors, i si ho feia bé, veia els 100.000 com un objectiu difícil però assumible". Al febrer ja havia superat els 100.000 seguidors, i al maig superava el milió. Ara, el 30% d'usuaris que segueixen la pàgina són de Mèxic, seguits dels espanyols. El públic llatinoamericà, diu, és majoria.
La inversió per aquest projecte, assegura que ha estat pràcticament zero: "Utilitzo un paper de grans dimensions i un bolígraf que tenia abandonat des de la universitat". Per a gravar el procés creatiu, es limita a situar el mòbil sobre d'una caixa i clicar el botó pertinent. Grava entre dos i deu vídeos al dia, a raó d'uns dos o tres minuts per peça. Al dia, en penja tres o quatre, afegeix. D'aquí en treu un petit sobresou, i és que TikTok arriba a pagar 10 euros per cada milió de visualitzacions. Per ara, és "impensable" dedicar-s'hi exclusivament i hi destina el temps que pot en funció del temps lliure que tingui.
@elpalitoman Responder a @nose_118 chi chi chi le le leviva chile