Una mobilitat segura, accessible, saludable i sostenible no s’assoleix a cop de titular. I aquesta sembla que sigui l’única manera de fer de l’Equip de Govern.
Per la millora de la qualitat de vida dels terrassencs i terrassenques, o sigui, per reduir la contaminació i el soroll als carrers de la ciutat, i racionalitzar l’ús del transport públic, calen polítiques de gestió de la mobilitat reals i efectives. Unes polítiques en què les persones en siguin les principals protagonistes; sense perjudicar les seves necessitats de mobilitat i adaptant el transport públic a les necessitats actuals dels terrassencs i terrassenques.
En aquesta línia, la implantanció de les àrees de vianants del Centre haurien de servir per dinamitzar el centre i per reduir la contaminació. Però amb la gestió que el Govern municipal n’està fent ha provocat tot el contrari: s’està ofegant el centre, fent-lo d’accés quasi impossible i, a més, s’estan centrifugant les retencions a altres carrers de la ciutat (com Arquímedes, Galileu, Topete, del Passeig, …) i carrers que ja tenien un alt volum de cotxes, com Garcia Humet, St. Antoni o Mas Adei, han augmentat molt el trànsit de cotxes.
Però el problema d’aquests carrers no és un tema aïllat; és un problema de gestió de la mobilitat de la ciutat. No pot ser que la mobilitat sigui una de les principals preocupacions de la ciutadania: ni per als qui viuen dins les àrees de vianants, ni pels que hi viuen als límits, ni tampoc per als que viuen en altres barris.
Si volem més protagonisme pels vianants, cal apostar pel consens de veritat i parlar amb tots els veïns i veïnes afectats (no només amb els que viuen dins una àrea de vianants) i buscar solucions plegats, perquè sinó l’únic que s’aconsegueix és complicar la vida del dia a dia de la ciutadania.
Per la millora de la qualitat de vida dels terrassencs i terrassenques, o sigui, per reduir la contaminació i el soroll als carrers de la ciutat, i racionalitzar l’ús del transport públic, calen polítiques de gestió de la mobilitat reals i efectives. Unes polítiques en què les persones en siguin les principals protagonistes; sense perjudicar les seves necessitats de mobilitat i adaptant el transport públic a les necessitats actuals dels terrassencs i terrassenques.
En aquesta línia, la implantanció de les àrees de vianants del Centre haurien de servir per dinamitzar el centre i per reduir la contaminació. Però amb la gestió que el Govern municipal n’està fent ha provocat tot el contrari: s’està ofegant el centre, fent-lo d’accés quasi impossible i, a més, s’estan centrifugant les retencions a altres carrers de la ciutat (com Arquímedes, Galileu, Topete, del Passeig, …) i carrers que ja tenien un alt volum de cotxes, com Garcia Humet, St. Antoni o Mas Adei, han augmentat molt el trànsit de cotxes.
Però el problema d’aquests carrers no és un tema aïllat; és un problema de gestió de la mobilitat de la ciutat. No pot ser que la mobilitat sigui una de les principals preocupacions de la ciutadania: ni per als qui viuen dins les àrees de vianants, ni pels que hi viuen als límits, ni tampoc per als que viuen en altres barris.
Si volem més protagonisme pels vianants, cal apostar pel consens de veritat i parlar amb tots els veïns i veïnes afectats (no només amb els que viuen dins una àrea de vianants) i buscar solucions plegats, perquè sinó l’únic que s’aconsegueix és complicar la vida del dia a dia de la ciutadania.