Les biblioteques de Terrassa arriben a més d'un milió de visites

Per al 2025, la Bct xarxa té preparades diverses novetats per continuar enriquint l’oferta per als usuaris

Balanç 2024 xarxa de biblioteques municipals de Terrassa
Balanç 2024 xarxa de biblioteques municipals de Terrassa
Redacció
06 de març de 2025, 17:56
Actualitzat: 17:56h

Les biblioteques públiques de Terrassa han registrat un balanç molt positiu durant el 2024, amb més d'un milió de visites presencials, superant per primer cop el milió, concretament 1.051.959, una xifra que posa de manifest l’augment constant d'usuaris. Això suposa una gran millora respecte a les 800.000 visites de l'any 2022 i les gairebé 990.000 del 2023. Aquest increment subratlla el creixent rol de les biblioteques com a centres culturals de referència a la ciutat.

Joan Salvador, tinent d'alcalde de Promoció Cultural i Audiovisual, i Maria Gental, directora del servei de Biblioteques de Terrassa, han destacat que el propòsit de les biblioteques és continuar obrint-se a la ciutat, convertint-se en espais accessibles i socials. "Volem garantir que tots els ciutadans tinguin accés a la cultura, la formació i la tecnologia", han explicat. Així, les biblioteques de la ciutat han estat dissenyades per ser punts d’accés a la informació i la formació per a tots els grups socials, amb especial èmfasi en la inclusió digital i social.

Durant el 2024, la Bct xarxa també ha destacat en l'organització d'activitats i esdeveniments, amb un total de 2.189 sessions realitzades i més de 29.700 participants. A més, els préstecs de llibres han arribat als 376.421, un altre indicador de l'alta demanda que tenen aquests serveis culturals. Més de 20.000 persones també han utilitzat els ordinadors disponibles a les biblioteques, una clara mostra de l'importància d'aquest servei per a la ciutadania, especialment en un moment en què la digitalització és fonamental.

Per al 2025, la Bct xarxa té preparades diverses novetats per continuar enriquint l’oferta per als usuaris. Destaca la nova exposició de Funerària de Terrassa sobre els ritus funeraris romans, així com la creació d’un espai de lectura a l’Alberg Vallparadís.

A més, s'implementaran sessions de formació digital per a persones grans, en col·laboració amb la Fundació Pere Tarrés, i novetats a nivell de les activitats habituals com els clubs de lectura, el cicle "Nascuts per llegir", el "BiblioCuida’t", el "Bibliolab" i l’hora del conte. Aquest 2025 promet ser un any amb noves propostes per seguir ampliant l’accés a la cultura, la tecnologia i la formació a tots els ciutadans de Terrassa.