10
de febrer
de
2014
Acció reivindicativa a la carretera de Castellar Foto: Biter
Uns 30 ciclistes han fet un recorregut pels camins naturals de la zona de Torrebonica i a la tornada han realitzat una acció reivindicativa per demanar que la carretera de Castellar tingui una senyalització específica per a que les bicicletes puguin circular amb seguretat per la calçada en els dos sentits.
El BiciTerrassa Club (Biter) ha enviat una carta a les persones responsables de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona, per demanar una reunió i poder exposar les seves reivindicacions. "Estem convençuts que sent una mesura de baix cost i alta rendibilitat social, no hi hauria d'haver impediments a la seva implementació".
La petició
Aquesta carretera és l’eix principal d’accés a les carreteres d’ús ciclista i camins rurals de la zona nord-est de la ciutat. S’hi concentra una gran afluència de ciclistes, tant d’ús lúdic-esportiu com de transport a les escoles, polígons industrials i barris de Sant Llorenç, Ègara, la Grípia i les Arenes, que farien un ús natural d’aquest carril en el seu camí cap al centre de la ciutat.
Uns 30 ciclistes han fet un recorregut pels camins naturals de la zona de Torrebonica i a la tornada han realitzat una acció reivindicativa per demanar que la carretera de Castellar tingui una senyalització específica per a que les bicicletes puguin circular amb seguretat per la calçada en els dos sentits.
El BiciTerrassa Club (Biter) ha enviat una carta a les persones responsables de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona, per demanar una reunió i poder exposar les seves reivindicacions. "Estem convençuts que sent una mesura de baix cost i alta rendibilitat social, no hi hauria d'haver impediments a la seva implementació".
La petició
Aquesta carretera és l’eix principal d’accés a les carreteres d’ús ciclista i camins rurals de la zona nord-est de la ciutat. S’hi concentra una gran afluència de ciclistes, tant d’ús lúdic-esportiu com de transport a les escoles, polígons industrials i barris de Sant Llorenç, Ègara, la Grípia i les Arenes, que farien un ús natural d’aquest carril en el seu camí cap al centre de la ciutat.
- Aquesta via condueix cap a diverses escoles de primària, d’adults, els instituts Blanxart i Cavall Bernat. Per tant, considerem de cabdal importància disposar d’una zona segura per circular amb bicicleta que vagi en consonància els cursos de circulació amb bicicleta als centres educatius “Ambicia’t a l’institut”. De fet la zona de pràctiques d’aquests cursos es troba precisament al costat de la carretera de Castellar.
- En el treball de camp que hem realitzat, en el sentit d’entrada a la ciutat, hem pogut constatar que és molt més segur circular pel carril bus que no pas fer-ho pel carril dels cotxes que malauradament circulen a gran velocitat sobretot en el tram avinguda del Vallès fins la plaça de la Dona.
- L’Ajuntament de Terrassa ha autoritzat que els ciclistes puguin fer servir tots els carrils bus que són de la seva competència, i la valoració que en fem és molt bona.
- En el cas de que algun autobús de les dues línies L1 i L2 es trobés amb un ciclista, aquests el poden avançar còmodament i amb seguretat, ocupant el carril contingu, que va en el mateix sentit.
- D ‘altra banda trobem del tot inviable fer passar les bicicletes per a la vorera per la gran quantitat de vianants que l’utilitzen i el seu disseny.
- Per últim, volem proposar que en el sentit de sortida de la carretera de Castellar, es dugui a terme una reordenació dels carrils, o bé un carril bus-bici, o bé un carril limitat a 30 km/h amb el símbol de la bicicleta a la calçada, o un carril bici segregat.