Biter reclama el carril bici a la carretera de Castellar

J.M.O.
10 de febrer de 2014
Acció reivindicativa a la carretera de Castellar Foto: Biter

Uns 30 ciclistes han fet un recorregut pels camins naturals de la zona de Torrebonica i a la tornada han realitzat una acció reivindicativa per demanar que la carretera de Castellar tingui una senyalització específica per a que les bicicletes puguin circular amb seguretat per la calçada en els dos sentits.

El BiciTerrassa Club (Biter) ha enviat una carta a les persones responsables de l'Àrea de Territori i Sostenibilitat de la Diputació de Barcelona, per demanar una reunió i poder exposar les seves reivindicacions. "Estem convençuts que sent una mesura de baix cost i alta rendibilitat social, no hi hauria d'haver impediments a la seva implementació".

La petició
Aquesta carretera és l’eix principal d’accés a les carreteres d’ús ciclista i camins rurals de la zona nord-est de la ciutat. S’hi concentra una gran afluència de ciclistes, tant d’ús lúdic-esportiu com de transport a les escoles, polígons industrials i barris de Sant Llorenç, Ègara, la Grípia i les Arenes, que farien un ús natural d’aquest carril en el seu camí cap al centre de la ciutat.
  • Aquesta via condueix cap a diverses escoles de primària, d’adults, els instituts Blanxart i Cavall Bernat. Per tant, considerem de cabdal importància disposar d’una zona segura per circular amb bicicleta que vagi en consonància els cursos de circulació amb bicicleta als centres educatius “Ambicia’t a l’institut”. De fet la zona de pràctiques d’aquests cursos es troba precisament al costat de la carretera de Castellar.
  • En el treball de camp que hem realitzat, en el sentit d’entrada a la ciutat, hem pogut constatar que és molt més segur circular pel carril bus que no pas fer-ho pel carril dels cotxes que malauradament circulen a gran velocitat sobretot en el tram avinguda del Vallès fins la plaça de la Dona.
  • L’Ajuntament de Terrassa ha autoritzat que els ciclistes puguin fer servir tots els carrils bus que són de la seva competència, i la valoració que en fem és molt bona.
  • En el cas de que algun autobús de les dues línies L1 i L2 es trobés amb un ciclista, aquests el poden avançar còmodament i amb seguretat, ocupant el carril contingu, que va en el mateix sentit.
  • D ‘altra banda trobem del tot inviable fer passar les bicicletes per a la vorera per la gran quantitat de vianants que l’utilitzen i el seu disseny.
  • Per últim, volem proposar que en el sentit de sortida de la carretera de Castellar, es dugui a terme una reordenació dels carrils, o bé un carril bus-bici, o bé un carril limitat a 30 km/h amb el símbol de la bicicleta a la calçada, o un carril bici segregat.