Cecot crea un joc per a mòbils per fomentar l'ús del català entre treballadors

La patronal vol contribuir a "fer de la llengua catalana una llengua d'empresa"

CATmòbil és la nova iniciativa de promoció del català a l'empresa de Cecot
CATmòbil és la nova iniciativa de promoció del català a l'empresa de Cecot | Cedida/Cecot
Nació
20 de desembre de 2023, 15:01
Actualitzat: 15:36h
Cecot ha creat CATmòbil, un joc per a dispositius mòbils que té l'objectiu d'aplegar treballadors en català, i fomentar-ne l'ús entre aquells que no el fan servir com a idioma habitual. El joc, "el primer dedicat a la llengua catalana creat per una organització empresarial", vol ser "una eina més de promoció del català a l'empresa", com ha explicat l'assessor en responsabilitat social de Cecot, Pere Ejarque, que també assegura que "l’empresa ha de ser un focus d’irradiació de la llengua i cultura catalana".

CATmòbil consta de 300 preguntes de quinze àrees temàtiques, amb una única resposta correcta. Alba Rosa, tècnica en orientació laboral de la patronal, explica que les preguntes es distribueixen segons àrees com història i present de la llengua catalana, el codi de consum català, educació i formació o esport català, entre d'altres.

El joc és una mostra més del "compromís ferm de Cecot amb el català": la patronal impulsa múltiples iniciatives, emmarcades en el projecte CATempresa, per fer "de la llengua catalana una llengua d'empresa", i per tal que les empreses mantinguin i incrementin l'ús del català en les seves relacions, com a "element integrador, un bé de cohesió social i un patrimoni cultural que cal preservar".

A banda de la creació del joc, la patronal ha reordenat els recursos i l'espai web dedicat a la llengua catalana en el Portal del Català a l'Empresa i ha elaborat noves càpsules audiovisuals d'acollida lingüística perquè els nous treballadors es familiaritzin amb el català.