15
de juny
de
2023, 19:43
Actualitzat:
19:43h
Aquest dijous han començat les obres per construir la primera fase de la nova via per a vianants, bicicletes i vehicles de mobilitat personal que unirà Terrassa i Sabadell, i que circul·larà en paral·lel a la N-150. L'actuació forma part del Pla Específic de Mobilitat del Vallès i està promoguda des de la Direcció General d'Infraestructures de la Generalitat, amb un cost de 2.492.313,31 euros que es finançaran amb els fons europeus Next Generation.
El projecte d'aquest camí pedalable, que té una durada prevista d'uns vuit mesos, s'iniciarà a l'avinguda de Madrid, a la zona del parc de Vilardell, i finalitzarà al límit del terme municipal de Sabadell, a l'alçada del Complex Central Ègara dels Mossos d'Esquadra, on enllaçarà amb un itinerari similar procedent de Sabadell, del que encara no es coneix la data d'inici de les obres.
Les obres d'aquesta primera fase es divideixen en dos trams, un de 1.140 m des de l'avinguda de Madrid fins a l'Hospital de Terrassa; i el segon, de 640 m des de l'alçada del Consell Comarcal fins al Complex Ègara. L'execució dels dos trams comportara afectacions puntuals al trànsit per la N-150 i pel tram de la Mancomunitat.
Per altra banda, la Generalitat ha projectat dues actuacions que estan en procés de redacció i licitació: una nova rotonda d'accés a l'Hospital de Terrassa, que se situarà a l'alçada del camí vell de Sant Quirze a Matadepera; i un nou pont de 140 metres de longitud sobre el torrent de la Betzuca, que connectarà directament l'Hospital amb el vial intern de la Mancomunitat i Sabadell, que servirà de corredor del Bus Ràpid i connectarà els dos trams del camí de vianants i bicicletes ara en construcció.
Amb aquestes infraestructures es vol promoure la mobilitat sostenible i saludable, i millorar la connectivitat entre Terrassa i Sabadell. Arran d'aquestes actuacions es potenciaran les línies d'autobús interurbà, i es millorarà l'accessibilitat a l'Hospital de Terrassa i altres equipament de la zona com la Mancomunitat, el Consell Comarcal o Mercavallès.
El projecte d'aquest camí pedalable, que té una durada prevista d'uns vuit mesos, s'iniciarà a l'avinguda de Madrid, a la zona del parc de Vilardell, i finalitzarà al límit del terme municipal de Sabadell, a l'alçada del Complex Central Ègara dels Mossos d'Esquadra, on enllaçarà amb un itinerari similar procedent de Sabadell, del que encara no es coneix la data d'inici de les obres.
Les obres d'aquesta primera fase es divideixen en dos trams, un de 1.140 m des de l'avinguda de Madrid fins a l'Hospital de Terrassa; i el segon, de 640 m des de l'alçada del Consell Comarcal fins al Complex Ègara. L'execució dels dos trams comportara afectacions puntuals al trànsit per la N-150 i pel tram de la Mancomunitat.
Per altra banda, la Generalitat ha projectat dues actuacions que estan en procés de redacció i licitació: una nova rotonda d'accés a l'Hospital de Terrassa, que se situarà a l'alçada del camí vell de Sant Quirze a Matadepera; i un nou pont de 140 metres de longitud sobre el torrent de la Betzuca, que connectarà directament l'Hospital amb el vial intern de la Mancomunitat i Sabadell, que servirà de corredor del Bus Ràpid i connectarà els dos trams del camí de vianants i bicicletes ara en construcció.
Amb aquestes infraestructures es vol promoure la mobilitat sostenible i saludable, i millorar la connectivitat entre Terrassa i Sabadell. Arran d'aquestes actuacions es potenciaran les línies d'autobús interurbà, i es millorarà l'accessibilitat a l'Hospital de Terrassa i altres equipament de la zona com la Mancomunitat, el Consell Comarcal o Mercavallès.