15
de desembre
de
2015, 12:45
Actualitzat:
23
de desembre,
8:51h
La carretera de Terrassa a Talamanca és una de les 10 més perilloses de Catalunya. La BV-1221 comença a la plaça de la Creu de la capital egarenca, però el tram més perillós se situa just al començament del Parc Natural de Sant Llorenç i l'Obac. La mitjana d'accidents mortals i greus és de 3,67.
També és molt perillosa la C-1415a, de 12,9 km, que va de Terrassa a Sentmenat. La mitjana d'accidents mortals i greus és de 3,33 en els dos últims anys. El Racc ha fet públic un estudi Eurorap sobre els 10 trams amb més risc d'accidents a Catalunya.
La BV 1221 és molt concorreguda, especialment els caps de setmana i els festius. És el principal lloc de pas per anar al cor de l'espai protegit, per arribar al CD Terrassa, Les Pedritxes, els Rourets, la Torre de l'Àngel, l'Alzina del Sal·lari, La Barata, Estenalles, Mura i Talamanca. També s'utilitza com accés per fer cap a l'aparcament de Can Robert, des d'on surten bona part de les excursions que pugen a Can Pobla, a La Mola i a l'antic monestir benedictí de Sant Llorenç. És un ramal tant de pas com d'aturada, i molt freqüentada per ciclistes. La carretera és estreta en la majoria de zones i pràcticament no hi ha un sol metre per avançar en condicions, i té molts trams obacs i humits quan baixen les temperatures.
La C-1413a, més coneguda com a carretera de Castellar, que té el seu km 0 al Centre de la ciutat, és un dels accessos a Matadepera per la vessant sud, i també connecta amb Can Salas i l'Atlètic Terrassa i amb la xarxa que arriba fins a Sabadell. Com en el cas de la BV 1221 és estreta i plena de revolts i amb rectes gairebé inexistents per fer un avançament amb prou seguretat.
La via, que té 7,1 quilòmetres i pertany a la Xarxa Local de la demarcació de Barcelona. L'estudi té en compte la intensitat mitjana diària de més de 5.000 vehicles en trams d'una longitut de 5km (segons les dades facilitades pel RACC, 10.062 al tram de la BV 1221 estudiat i 5.908 a la C-1415a) i els accidents mortals i greus en els darrers dos anys.
Eurorap
El programa europeu de valoració de les carreteres, EuroRAP, és una organització internacional sense ànim de lucre registrat a Bèlgica. Els seus membres són organitzacions automobilístiques, els responsables de la seguretat viària, les autoritats de carreteres nacionals i regionals, i els experts que han estat elegits per la contribució especial que han fet a EuroRAP.
EuroRAP és un programa relacionat amb EuroNCAP, el programa independent de proves de xoc als cotxes nous que avalua la protecció que proporcionen als passatgers i als vianants. EuroNCAP demostra que els vehicles ben dissenyats per la protecció contra xocs poden fer els cotxes més segurs. De la mateixa manera, EuroRAP està començant a mostrar com es poden fer carreteres més segures, de manera que amb cotxes i carreteres més segures es pugui protegir la vida.
La Generalitat de Catalunya, a través del Servei Català de Trànsit i del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, participa en el programa EuroRAP conjuntament amb el RACC des de l’any 2002. Anualment elabora un estudi i un mapa de risc de part de la xarxa viària catalana.
L’estudi EuroRAP valora la probabilitat de patir un accident amb morts i ferits greus en un tram concret de carretera, en funció del tipus de via i la intensitat mitjana diària (IMD). El programa mesura la qualitat de la xarxa viària amb criteris unificats, relacionant dos paràmetres: accidentalitat i intensitat de trànsit.
També és molt perillosa la C-1415a, de 12,9 km, que va de Terrassa a Sentmenat. La mitjana d'accidents mortals i greus és de 3,33 en els dos últims anys. El Racc ha fet públic un estudi Eurorap sobre els 10 trams amb més risc d'accidents a Catalunya.
La BV 1221 és molt concorreguda, especialment els caps de setmana i els festius. És el principal lloc de pas per anar al cor de l'espai protegit, per arribar al CD Terrassa, Les Pedritxes, els Rourets, la Torre de l'Àngel, l'Alzina del Sal·lari, La Barata, Estenalles, Mura i Talamanca. També s'utilitza com accés per fer cap a l'aparcament de Can Robert, des d'on surten bona part de les excursions que pugen a Can Pobla, a La Mola i a l'antic monestir benedictí de Sant Llorenç. És un ramal tant de pas com d'aturada, i molt freqüentada per ciclistes. La carretera és estreta en la majoria de zones i pràcticament no hi ha un sol metre per avançar en condicions, i té molts trams obacs i humits quan baixen les temperatures.
La C-1413a, més coneguda com a carretera de Castellar, que té el seu km 0 al Centre de la ciutat, és un dels accessos a Matadepera per la vessant sud, i també connecta amb Can Salas i l'Atlètic Terrassa i amb la xarxa que arriba fins a Sabadell. Com en el cas de la BV 1221 és estreta i plena de revolts i amb rectes gairebé inexistents per fer un avançament amb prou seguretat.
La via, que té 7,1 quilòmetres i pertany a la Xarxa Local de la demarcació de Barcelona. L'estudi té en compte la intensitat mitjana diària de més de 5.000 vehicles en trams d'una longitut de 5km (segons les dades facilitades pel RACC, 10.062 al tram de la BV 1221 estudiat i 5.908 a la C-1415a) i els accidents mortals i greus en els darrers dos anys.
Mapa de les carreteres més perilloses de Catalunya Foto: Font: RACC
Eurorap
El programa europeu de valoració de les carreteres, EuroRAP, és una organització internacional sense ànim de lucre registrat a Bèlgica. Els seus membres són organitzacions automobilístiques, els responsables de la seguretat viària, les autoritats de carreteres nacionals i regionals, i els experts que han estat elegits per la contribució especial que han fet a EuroRAP.
EuroRAP és un programa relacionat amb EuroNCAP, el programa independent de proves de xoc als cotxes nous que avalua la protecció que proporcionen als passatgers i als vianants. EuroNCAP demostra que els vehicles ben dissenyats per la protecció contra xocs poden fer els cotxes més segurs. De la mateixa manera, EuroRAP està començant a mostrar com es poden fer carreteres més segures, de manera que amb cotxes i carreteres més segures es pugui protegir la vida.
La Generalitat de Catalunya, a través del Servei Català de Trànsit i del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, participa en el programa EuroRAP conjuntament amb el RACC des de l’any 2002. Anualment elabora un estudi i un mapa de risc de part de la xarxa viària catalana.
L’estudi EuroRAP valora la probabilitat de patir un accident amb morts i ferits greus en un tram concret de carretera, en funció del tipus de via i la intensitat mitjana diària (IMD). El programa mesura la qualitat de la xarxa viària amb criteris unificats, relacionant dos paràmetres: accidentalitat i intensitat de trànsit.