27
de novembre
de
2023, 17:50
Actualitzat:
18:37h
El Parc Vallès s'ha transformat. El centre comercial s'ha renovat i ha presentat la seva estratègia amb el concepte innovador Shopping Promenade, concebut per la propietat, el Grup Frey, que convida els clients a gaudir d'un entorn confortable i sostenible, combinant una oferta comercial i d'oci molt variada. Es tracta d'una idea pionera a l'Estat espanyol, que ofereix als visitants una nova manera de fer les compres i organitzar el seu temps.
Núria Gàndara, gerent del Parc Vallès, va destacar a l'acte de presentació que el centre ha estat "el parc comercial i d'oci líder per la seva oferta al Vallès Occidental, així com la destinació escollida de milions de persones", i també va assegurar que la remodelació prepara el parc per "una nova etapa de creixement, amb una proposta de valor per tota la família".
El parc s'incorpora a un pla d'expansió paneuropeu, amb altres centres que incorporen el concepte de Shopping Promenade com Coeur Alsace o Claye-Souilly (França) i Algarve Shopping (Portugal), entre d'altres. L'objectiu del grup immobiliari Frey és convertir-se en el líder europeu del retail sostenible, desenvolupant i gestionant actius comercials a l'aire lliure per oferir una experiència comercial, sostenible, amigable i beneficiosa per als membres.
La inversió que s'ha fet al Parc Vallès ha estat de tres milions d'euros, amb els que s'ha fet una remodelació completa de les façanes, s'han millorat els paviments i els recorreguts interiors per garantir l'accessibilitat i s'ha optimitzat la circulació a l'aparcament, que a més a més ha incorporat deu estacions de càrrega elèctrica.
A la plaça s'ha dut a terme la principal actuació: amb mobiliari urbà 100% sostenible, un paisatgisme ric en vegetació i zones d'estada per a adults amb aigua, vol ser l'exponent més gran del nou enfocament de l'espai.
També s'han incrementat les zones d'ombra, amb una marquesina de fusta que servirà com a refugi climàtic, i s'ha incorporat una àrea de jocs infantils, amb jocs adaptats i inclusius i un element destacat que emula un castell, una clara aposta per la identitat cultural terrassenca. Finalment, les façanes s'han convertit en una galeria d'art urbà a l'aire lliure: s'han incorporat dos murals dels artistes locals Anna Taratiel i Zosen Bandido, una iniciativa que s'anirà ampliant en el futur.
Segons la gerent, el nou concepte de Shopping Promenade impulsa una nova forma de comerç sostenible que crea "connexions i emocions positives amb els visitants" i que aplega una àmplia oferta de comerç, gastronomia, esport i lleure amb l'art i els codis arquitectònics urbans. Amb aquesta transformació volen convertir el centre comercial en un punt de reunió per a tota la família, "molt més que un simple lloc de compres".
Núria Gàndara, gerent del Parc Vallès, va destacar a l'acte de presentació que el centre ha estat "el parc comercial i d'oci líder per la seva oferta al Vallès Occidental, així com la destinació escollida de milions de persones", i també va assegurar que la remodelació prepara el parc per "una nova etapa de creixement, amb una proposta de valor per tota la família".
El parc s'incorpora a un pla d'expansió paneuropeu, amb altres centres que incorporen el concepte de Shopping Promenade com Coeur Alsace o Claye-Souilly (França) i Algarve Shopping (Portugal), entre d'altres. L'objectiu del grup immobiliari Frey és convertir-se en el líder europeu del retail sostenible, desenvolupant i gestionant actius comercials a l'aire lliure per oferir una experiència comercial, sostenible, amigable i beneficiosa per als membres.
Reinauguració del Parc Vallès Foto: Nebridi Aróztegui
La inversió que s'ha fet al Parc Vallès ha estat de tres milions d'euros, amb els que s'ha fet una remodelació completa de les façanes, s'han millorat els paviments i els recorreguts interiors per garantir l'accessibilitat i s'ha optimitzat la circulació a l'aparcament, que a més a més ha incorporat deu estacions de càrrega elèctrica.
A la plaça s'ha dut a terme la principal actuació: amb mobiliari urbà 100% sostenible, un paisatgisme ric en vegetació i zones d'estada per a adults amb aigua, vol ser l'exponent més gran del nou enfocament de l'espai.
També s'han incrementat les zones d'ombra, amb una marquesina de fusta que servirà com a refugi climàtic, i s'ha incorporat una àrea de jocs infantils, amb jocs adaptats i inclusius i un element destacat que emula un castell, una clara aposta per la identitat cultural terrassenca. Finalment, les façanes s'han convertit en una galeria d'art urbà a l'aire lliure: s'han incorporat dos murals dels artistes locals Anna Taratiel i Zosen Bandido, una iniciativa que s'anirà ampliant en el futur.
Els Minyons i els Castellers de Terrassa, a l'acte de reinauguració del Parc Vallès Foto: Cedida/Parc Vallès
Certificacions de sostenibilitat
Com tots els centres comercials desenvolupats per la immobiliària francesa, el Parc Vallès compta amb la certificació BREEAM, que reconeix les edificacions més avançades en sostenibilitat ambiental, i treballa per aconseguir la Biosphere, una metodologia per a destinacions que mesura una bateria d'indicadors, activitats i accions connectades als Objectius de Desenvolupament Sostenible.Segons la gerent, el nou concepte de Shopping Promenade impulsa una nova forma de comerç sostenible que crea "connexions i emocions positives amb els visitants" i que aplega una àmplia oferta de comerç, gastronomia, esport i lleure amb l'art i els codis arquitectònics urbans. Amb aquesta transformació volen convertir el centre comercial en un punt de reunió per a tota la família, "molt més que un simple lloc de compres".
Els objectius del Parc amb el rellançament són augmentar el nombre de visitants i fer que aquests hi passin més temps, generar més atracció i retenció de marques i impulsar el paper del Parc Comercial i d'Oci com a dinamitzador de l'activitat econòmica a escala local i comarcal.
El parc comercial té previst tancar l'any 2023 amb uns 11 milions de visitants, i 622 llocs de feina directes.