El Servei d’Ocupació innova en les seves accions

Més de 400 usuaris a les accions formatives d’orientació laboral de juny i juliol

Publicat el 23 de juliol de 2013 a les 13:21
El servei d’ocupació de l’Ajuntament de Terrassa està treballant per millorar el seu sistema d’atenció per adaptar-se a la nova cultura de l’ocupació, modernitzant dinàmiques de funcionament i continguts en les accions formatives relacionades amb l’orientació laboral. Des del passat mes de juny, els usuaris del servei gaudeixen d’un sistema d’atenció més ràpid i d’una orientació laboral més flexible i actualitzada.

Sota el nom d’Espais de Coneixement, el servei d’ocupació ha aplegat la seva oferta formativa relacionada amb orientació, l’ha renovat i l’ha posat a disposició dels usuaris d’una manera més àgil. Fins ara, els usuaris del servei assistien a formacions i tallers després de la primera visita, una sessió informativa genèrica i una entrevista d’orientació. Ara, els usuaris poden accedir des del primer moment a accions formatives, que es van repetint amb diferents freqüències en funció del nombre d’interessats.

El nou funcionament va començar a aplicar el passat 3 de juny i durant els dos
primers mesos s’han programat 33 Espais de Coneixement, amb un total de 429
participants (la xifra inclou les accions fins el 30 de juliol, atès que les accions pendents tenen ja cobertes totes les places).

El regidor d’Ocupació, José Manuel Jiménez, s’ha mostrat “molt satisfet dels bons resultats del nou sistema”, que està rebent molt bones valoracions dels usuaris, i ha explicat els motius dels canvis: “en aquests darrers anys –ha dit el regidor– l’escenari laboral ha canviat molt i ara més que mai es fa imprescindible acompanyar les persones en aquest procés de canvi, mitjançant l’assessorament en el desenvolupament de les seves competències”.

Tot el nou sistema d’atenció i formació gira al voltant de les competències de la persona, en sintonia amb la nova cultura de l’ocupació, que entén les competències de la persona en un sentit ampli, propiciant noves dinàmiques en el mercat laboral.

En conseqüència, els continguts formatius s’han renovat i incorporen ara novetats com el disseny del currículum seguint el model de competències o noves eines d’Internet per a la recerca de feina.

Durant aquesta setmana s’estan impartint les següents accions formatives:
Activa l’ autoconeixement: coneix el teu potencial personal i professional
On trobem feina: coneix les vies de recerca i posa-les en pràctica
Avança: cv per competències: perfeccionar el teu currículum és fàcil   si saps com
Interessos i competències professionals: explora els teus interessos i
competències professionals mitjançant tests.

Totes quatre sessions tenen ja totes les places cobertes. Atesa la bona acollida dels Espais de Coneixement, les diferents accions s’aniran repetint durant tot l’any. A més, a partir del setembre serà possible la inscripció a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Terrassa.

A banda de les actuacions presencials, el Servei d’Ocupació ha creat un espai virtual per tal d'establir contacte entre persones i empreses per accedir a informació útil i actual de manera ràpida, debatre sobre temes rellevants en la recerca de feina i ocupació, ampliar la xarxa de contactes i fer-se visible a Internet.