09
de juny
de
2017, 12:24
Actualitzat:
13:24h
Les obres de la B-40 entre Abrera i Terrassa podrien estar enllestides el 2018, tal i com estava previst inicialment. Així ho va assegurar el director general de Carreteres del ministeri de Foment, Jorge Urrecho, al secretari general de la Cecot, David Garrofé, en una trobada que tots dos van celebrar aquest dimecres a Madrid. La reunió, a demanda dels representants empresarials, tenia com objecte contrastar algunes dades publicades que havien obert la porta a què les obres s'allarguessin en el temps i no finalitzessin fins el 2019.
"Ens havien preocupat molt ja que fa un any el calendari previst era l'any que ve", ha indicat Garrofé. Durant la reunió Urrecho va manifestar que amb la injecció de recursos addicionals anuals del 2016 i del 2017, la B-40 podria estar acabada a temps i les planificacions del 2019 i 2020, per tant, no tindrien sentit.
Després de la trobada, Garrofé confirma una bona sintonia entre la Direcció General de Carreteres i la Cecot per mantenir el canal de comunicació i de col·laboració entre agents al territori i el govern de l'Estat a fi i efecte que la infraestructura de la Ronda Vallès segueixi un ritme continuat d'execució.
Segons un estudi que ja va fer públic la Cecot el passat més de febrer elaborat per l'Institut Cerdà i amb el suport de la Diputació de Barcelona, l'impacte macroeconòmic del tram de la B-40 entre Abrera i Terrassa acabat suposaria un estalvi de 24 MEUR anuals i una inversió induïda de 240 MEUR, milloraria la flexibilitat de les cadenes de proveïment i ampliaria el mercat i la capacitat comercial de les empreses.
"Ens havien preocupat molt ja que fa un any el calendari previst era l'any que ve", ha indicat Garrofé. Durant la reunió Urrecho va manifestar que amb la injecció de recursos addicionals anuals del 2016 i del 2017, la B-40 podria estar acabada a temps i les planificacions del 2019 i 2020, per tant, no tindrien sentit.
Després de la trobada, Garrofé confirma una bona sintonia entre la Direcció General de Carreteres i la Cecot per mantenir el canal de comunicació i de col·laboració entre agents al territori i el govern de l'Estat a fi i efecte que la infraestructura de la Ronda Vallès segueixi un ritme continuat d'execució.
Segons un estudi que ja va fer públic la Cecot el passat més de febrer elaborat per l'Institut Cerdà i amb el suport de la Diputació de Barcelona, l'impacte macroeconòmic del tram de la B-40 entre Abrera i Terrassa acabat suposaria un estalvi de 24 MEUR anuals i una inversió induïda de 240 MEUR, milloraria la flexibilitat de les cadenes de proveïment i ampliaria el mercat i la capacitat comercial de les empreses.