09
de maig
de
2023, 16:55
La Campanya Contra el Quart Cinturó (CCQC) reclama que la planificació d'inversions en infraestructures aparqui, d'una vegada per totes, el projecte del Quart Cinturó i es focalitzi en el transport públic, una petició que ha reiterat davant l'actual situació de "caos" a Rodalies.
"Invertir en el Quart Cinturó i ampliar un quart carril a l'AP-7 va en contra de qualsevol compromís amb el clima, perjudica la salut pública i malgasta esforços i recursos econòmics que s'haurien de destinar al transport col·lectiu", un mitjà que només es fa servir per al 13% dels viatges al Vallès, atesa la manca d'una oferta de qualitat.
La plataforma diu que les negociacions per executar el tram del Quart Cinturó entre Terrassa i Sabadell o entre Terrassa i Granollers suposen "un enorme pas enrere respecte dels reptes de la mobilitat sostenible a la regió metropolitana", mentre la xarxa de Rodalies es veu sotmesa a l'actual "caos d'avaries i retards". A tot plegat s'hi ha d'afegir, segons la plataforma, que el servei de transport públic per carretera també està "infradotat".
Tot plegat, en un context preelectoral en què són habituals les "falses promeses de grans inversions en Rodalies que s'han incomplert sistemàticament", recorda la CCQC.
"Invertir en el Quart Cinturó i ampliar un quart carril a l'AP-7 va en contra de qualsevol compromís amb el clima, perjudica la salut pública i malgasta esforços i recursos econòmics que s'haurien de destinar al transport col·lectiu", un mitjà que només es fa servir per al 13% dels viatges al Vallès, atesa la manca d'una oferta de qualitat.
La plataforma diu que les negociacions per executar el tram del Quart Cinturó entre Terrassa i Sabadell o entre Terrassa i Granollers suposen "un enorme pas enrere respecte dels reptes de la mobilitat sostenible a la regió metropolitana", mentre la xarxa de Rodalies es veu sotmesa a l'actual "caos d'avaries i retards". A tot plegat s'hi ha d'afegir, segons la plataforma, que el servei de transport públic per carretera també està "infradotat".
Tot plegat, en un context preelectoral en què són habituals les "falses promeses de grans inversions en Rodalies que s'han incomplert sistemàticament", recorda la CCQC.