La recollida de residus porta a porta de Matadepera s'aplicarà progressivament

Durant les pròximes setmanes, en què conviuran els dos sistemes, l'Ajuntament resoldrà els dubtes, inquietuds i consultes de la ciutadania

Els contenidors que es repartiran a cada veí de Matadepera
Els contenidors que es repartiran a cada veí de Matadepera | Ajuntament Matadepera/Miquel Badia
Nació
19 de febrer del 2024
Ja està en marxa el nou sistema de recollida de residus porta a porta de Matadepera, que l'Ajuntament ha decidit que s'apliqui de forma progressiva per poder respondre a les inquietuds i la necessitat d'explicar de forma clara en què consisteix. Així, durant les pròximes setmanes conviuran els dos sistemes de recollida, fins que es donin per resolts tots els dubtes i consultes.

Els residus s'hauran de depositar amb el material d'aportació que pertoqui cada dia, i per aquest motiu cada llar ha de tenir un joc d'elements per dipositar cadascuna de les fraccions. El Kit del porta a porta es podrà recollir fins dissabte a l'aparcament de l'escola municipal de música Frederic Mompou, els dilluns, dimecres i divendres de 14h a 20h i els dimarts i dijous de 10h a 16h.

Amb el nou sistema, tots els serveis de recollida incorporen un sistema electrònic d'identificació automàtica, associat a un usuari, que registrarà el procés de buidatge de cada recipient per tal de fer un seguiment i identificar cada usuari. El servei de recollida detectarà si l'usuari correspon a la fracció que pertoca segons el calendari, i en cas contrari, la bossa quedarà etiquetada com a residu impropi, amb la qual cosa no es recollirà el material. A més, s'incorporen noves fraccions de residus: roba, oli i residus d'aparells elèctrics i electrònics. Aquests es recolliran porta a porta un cop a la setmana, i caldrà trucar prèviament al servei. Pel que fa a la fracció orgànica, caldrà lliurar-la obligatòriament en bosses compostables, que inicialment es proporcionaran gratuïtament a la ciutadania.

L'aportació de la brossa s'ha de fer obligatòriament amb els cubells proporcionats per l'Ajuntament, amb el xip d'identificació d'usuari, que s'hauran de retirar de la via pública un cop s'hagi efectuat el servei.

Per tal d'explicar en detall el nou sistema, s'han organitzat diverses sessions informatives al Casal de la Cultura, i s'ha posat en marxa un servei d'atenció telefònica de dilluns a divendres, de 9h a 14h, trucant al 652 14 78 56 o bé per correu electrònic al [email protected]. També hi haurà atenció presencial per resoldre dubtes a l'escola Frederic Mompou, els dilluns i dimecres de 9h a 13h.