19
de gener
de
2019, 13:56
Les obres d'eixamplament de l'andana dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) en sentit Sarrià finalitzaran per Sant Joan, segons ha explicat aquest dilluns el conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, en una visita als treballs que s'estan duent a terme sota la confluència dels carrers Balmes i Rosselló.
Actualment, per aquest punt hi passen 4.700 persones en hora punta i fins a un total de 8,6 milions de viatgers en un any. Bona part d'aquests són usuaris de la línia Barcelona-Vallès que connecta les dues capitals de comarca (Terrassa i Sabadell) amb la capital catalana. Les obres han consistit en l'ampliació d'un tram d'andana de 27 metres de longitud, on es passarà dels tres metres útils als vuit mitjançant una galeria de 50 metres. Una de les característiques d'aquesta actuació és la construcció d'un accés que només s'usarà per als fluxos d'entrada mentre que l'actual només serà de sortida.
Es tracta d'una solució "innovadora a un repte i a un problema puntual" i serà l'única de la xarxa de Ferrocarrils amb aquest sistema d'entrada i sortida, segons ha detallat Calvet, que ha afegit que els treballs d'eixamplament de l'andana no només busca més confortabilitat sinó "també de capacitat i seguretat".
La concentració de viatgers a l'andana de Provença en sentit Sarrià ja va obligar fa uns anys a instal·lar unes mampares per motius de seguretat. L'andana sobre la qual s'han fet els treballs es va construir fa un segle i actualment "no tenia la dimensió suficient", segons ha recordat Calvet. De fet, l'estació de Provença és la segona més concorreguda de la línia del Vallès, després de Plaça Catalunya, i 30.000 persones l'utilitzen com a intermodal, és a dir, per enllaçar amb la línia 3 o 5 del metro.
Potenciar el transport públic
Segons ha manifestat el conseller de Territori, eixamplar l'andana de tres a vuit metres i una nova entrada amb escales i ascensors, entre d'altres, és una obra de "gran enginyeria" tot i ser de "dimensions limitades i cost limitat", ja que és "molt singular des del punt de vista de les solucions". En la mateixa línia els responsables de l'obra han destacat que s'ha construït una galeria en una estació dels anys 20 que mentrestant s'havia de mantenir en servei i sota uns carrers tan transitats com Balmes i Rosselló.
Calvet ha afirmat que l'objectiu és aconseguir "més i millor transport públic" i ha avançat que a l'espera de tancar les xifres definitives gairebé tots els operadors han incrementat en nombre de viatgers. En el cas de FGC, la companyia va explicar la setmana passada que s'han assolit xifres rècord el 2018, fins als 87 milions d'usuaris.
El conseller ha assegurat que per això a la Generalitat se li plantegen més "reptes de futur", com les obres d'actualització en la línia del Vallès, amb l'entrada en funcionament de nous trams de Terrassa i Sabadell; de 15 nous trens de manera progressiva -a partir del 2020- que fixaran la freqüència de pas entre Sant Cugat i Barcelona en 2,5 minuts; un segon túnel a Vallvidrera i el projecte d'unir la línia del Baix Llobregat-Anoia i la del Vallès entre les estacions de Gràcia i Plaça Espanya. Aquesta darrera actuació es presentarà al llarg d'aquest any i està previst que es comenci a licitar el 2020.
Actualment, per aquest punt hi passen 4.700 persones en hora punta i fins a un total de 8,6 milions de viatgers en un any. Bona part d'aquests són usuaris de la línia Barcelona-Vallès que connecta les dues capitals de comarca (Terrassa i Sabadell) amb la capital catalana. Les obres han consistit en l'ampliació d'un tram d'andana de 27 metres de longitud, on es passarà dels tres metres útils als vuit mitjançant una galeria de 50 metres. Una de les característiques d'aquesta actuació és la construcció d'un accés que només s'usarà per als fluxos d'entrada mentre que l'actual només serà de sortida.
Es tracta d'una solució "innovadora a un repte i a un problema puntual" i serà l'única de la xarxa de Ferrocarrils amb aquest sistema d'entrada i sortida, segons ha detallat Calvet, que ha afegit que els treballs d'eixamplament de l'andana no només busca més confortabilitat sinó "també de capacitat i seguretat".
La concentració de viatgers a l'andana de Provença en sentit Sarrià ja va obligar fa uns anys a instal·lar unes mampares per motius de seguretat. L'andana sobre la qual s'han fet els treballs es va construir fa un segle i actualment "no tenia la dimensió suficient", segons ha recordat Calvet. De fet, l'estació de Provença és la segona més concorreguda de la línia del Vallès, després de Plaça Catalunya, i 30.000 persones l'utilitzen com a intermodal, és a dir, per enllaçar amb la línia 3 o 5 del metro.
Potenciar el transport públic
Segons ha manifestat el conseller de Territori, eixamplar l'andana de tres a vuit metres i una nova entrada amb escales i ascensors, entre d'altres, és una obra de "gran enginyeria" tot i ser de "dimensions limitades i cost limitat", ja que és "molt singular des del punt de vista de les solucions". En la mateixa línia els responsables de l'obra han destacat que s'ha construït una galeria en una estació dels anys 20 que mentrestant s'havia de mantenir en servei i sota uns carrers tan transitats com Balmes i Rosselló.
Calvet ha afirmat que l'objectiu és aconseguir "més i millor transport públic" i ha avançat que a l'espera de tancar les xifres definitives gairebé tots els operadors han incrementat en nombre de viatgers. En el cas de FGC, la companyia va explicar la setmana passada que s'han assolit xifres rècord el 2018, fins als 87 milions d'usuaris.
El conseller ha assegurat que per això a la Generalitat se li plantegen més "reptes de futur", com les obres d'actualització en la línia del Vallès, amb l'entrada en funcionament de nous trams de Terrassa i Sabadell; de 15 nous trens de manera progressiva -a partir del 2020- que fixaran la freqüència de pas entre Sant Cugat i Barcelona en 2,5 minuts; un segon túnel a Vallvidrera i el projecte d'unir la línia del Baix Llobregat-Anoia i la del Vallès entre les estacions de Gràcia i Plaça Espanya. Aquesta darrera actuació es presentarà al llarg d'aquest any i està previst que es comenci a licitar el 2020.