Sabadell vol que el Ministeri de Foment aturi el projecte del Quart Cinturó

El tinent d'alcalde sabadellenc creu que els 13 milions pressupostats suposen "tenir l'obra paralitzada" | Secarrant demana obrir un espai de debat amb Terrassa per crear sinergies i fer més pressió perquè es duguin a terme infraestructures que "responguin a les necessitats del territori"

Publicat el 07 d’agost de 2015 a les 14:47
El tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat de l'Ajuntament de Sabadell, Maties Serracant, ha demanat que la Generalitat vetlli perquè el Ministeri de Foment freni el projecte de la B-40, coneguda com a 'Quart Cinturó'.

Serracant ha manifestat a Europa Press que Foment no té "competències per fer les infraestructures de transport diari en aquest entorn metropolità", en referència a la inversió prevista en els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) de 13 milions d'euros a aquesta carretera, 12,07 al tram entre Olesa i Viladecavalls i un més al recorregut entre Terrassa i Granollers, amb pas per Sabadell.

Per al responsable de Territori i Sostenibilitat aquesta quantia té un aspecte positiu: "Significa tenir l'obra paralitzada", per la qual cosa ha qualificat aquesta partida d'un excés de recursos públics.

Serracant ha reclamat actuacions que "responguin a les necessitats del territori" i ha detallat millores com la connexió de la ronda Oest de Sabadell i la carretera de Castellar del Vallès, la de l'AP-7 al Papiol que enllacés el Vallès i el Baix Llobregat, un tercer carril a la C-58, així com una freqüència més alta de passada de Rodalies i més estacions, tant a la capital vallesana com a Terrassa.

En aquesta línia, el tinent d'alcalde ha dit que sí que cal "invertir en Rodalies, ja que fa molts que està previst però mai no es realitza". 

Terrassa, a favor

Serracant ha suggerit "obrir un espai de debat territorial amb Terrassa i altres ajuntaments de l'àmbit" per discutir en matèries d'inversió de transport i així crear les sinergies i el lideratge comarcal que han faltat en altres governs en matèria infraestructures, ha destacat, tot i que ha admès que la ciutat egarenca és més partidària del Quart Cinturó per "vocació històrica".

Tot i això, ha considerat que és un projecte que no cal i malgrat no haver comptat amb temps per seure a debatre'l coincideixen en les prioritats, i ha apuntat que no és preferent una altra connexió que vol travessar el conjunt de la regió metropolitana de Barcelona.