El tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat de l'Ajuntament de Sabadell, Maties Serracant, ha demanat que la Generalitat vetlli perquè el Ministeri de Foment freni el projecte de la B-40, coneguda com a 'Quart Cinturó'.
Serracant ha manifestat a Europa Press que Foment no té "competències per fer les infraestructures de transport diari en aquest entorn metropolità", en referència a la inversió prevista en els Pressupostos Generals de l'Estat (PGE) de 13 milions d'euros a aquesta carretera, 12,07 al tram entre Olesa i Viladecavalls i un més al recorregut entre Terrassa i Granollers, amb pas per Sabadell.
Per al responsable de Territori i Sostenibilitat aquesta quantia té un aspecte positiu: "Significa tenir l'obra paralitzada", per la qual cosa ha qualificat aquesta partida d'un excés de recursos públics.
Serracant ha reclamat actuacions que "responguin a les necessitats del territori" i ha detallat millores com la connexió de la ronda Oest de Sabadell i la carretera de Castellar del Vallès, la de l'AP-7 al Papiol que enllacés el Vallès i el Baix Llobregat, un tercer carril a la C-58, així com una freqüència més alta de passada de Rodalies i més estacions, tant a la capital vallesana com a Terrassa.
En aquesta línia, el tinent d'alcalde ha dit que sí que cal "invertir en Rodalies, ja que fa molts que està previst però mai no es realitza".
Terrassa, a favor
Serracant ha suggerit "obrir un espai de debat territorial amb Terrassa i altres ajuntaments de l'àmbit" per discutir en matèries d'inversió de transport i així crear les sinergies i el lideratge comarcal que han faltat en altres governs en matèria infraestructures, ha destacat, tot i que ha admès que la ciutat egarenca és més partidària del Quart Cinturó per "vocació històrica".
Tot i això, ha considerat que és un projecte que no cal i malgrat no haver comptat amb temps per seure a debatre'l coincideixen en les prioritats, i ha apuntat que no és preferent una altra connexió que vol travessar el conjunt de la regió metropolitana de Barcelona.
Sabadell vol que el Ministeri de Foment aturi el projecte del Quart Cinturó
El tinent d'alcalde sabadellenc creu que els 13 milions pressupostats suposen "tenir l'obra paralitzada" | Secarrant demana obrir un espai de debat amb Terrassa per crear sinergies i fer més pressió perquè es duguin a terme infraestructures que "responguin a les necessitats del territori"
Ara a portada
Publicat el 07 d’agost de 2015 a les 14:47
Et pot interessar
-
Economia Cecot se suma al clam empresarial per reformar el sistema de finançament
-
Economia Cecot va tancar el 2023 amb 11.400 formacions
-
Economia La sequera i les incerteses geopolítiques, les principals preocupacions de la Cecot
-
Economia La Cambra de Terrassa reclama accelerar els tràmits per projectar la B-40