Xavi Ribas deixa el combinat estatal amb 266 internacionalitats

El defensa de l'Atlètic es converteix en el segon jugador amb més partits internacional després de Pol Amat

Publicat el 25 de març de 2010 a les 18:59
El defensa terrassenc, Xavi Ribas ha posat punt i final a la seva trajectòria amb la selecció espanyola. Després de tretze anys defensant el combinat nacional, ha sumat 266 internacionalitats. Una xifra que el situa com el segon jugador que més vegades ha jugat amb Espanya després del també egarenc Pol Amat.

Ribas, de 34 anys, ha decidit deixar la selecció després del Mundial de l'Índia. "Crec que és el moment de deixar-ho. Després dels Jocs de Pekín'08 vaig dubtar si fer-ho, o no, però com que el Mundial estava a prop vaig decidir seguir. Ara veig molt lluny els Jocs de Londres 2012 i tinc ganes de fer altres coses i de gaudir de la família ".

Xavi Ribas va debutar el 1997 abans del Champions Trohpy d'Adelaida, i des d'aleshores ha disputat 266 partits com internacional. "No m'ho podia esperar quan vaig començar. Ha estat la conseqüència d'anar jugant i d'anar comptant per al grup. Ara que he acabat, miro enrere i veig que he estat molts anys i he disfrutat de molts moments a la selecció ". Ribas es queda amb "haver conegut a molta gent, tant a nivell d'equip com gent d'altres països. En el pla esportiu cada un dels èxits i de les medalles té el seu racó". Al llarg de la seva carrera s'ha penjat deu medalles de diferents metalls entre Jocs, Mundials, Europeus i Champions Trohpy. Destaca l'or en l'Europeu de Leipzig'05, les plates en els Jocs de Pekín'08 i del Mundial de Utrecht'98 i el bronze al Mundial de Monchengladbach'06.

Ribas deixa la selecció però no penjarà l'stick, ja que seguirà amb el seu club, l'Atlètic de Terrassa, almenys fins a final de temporada. "No tinc decidit què faré després. Vull que complim els nostres objectius a nivell de club i després ja veurem ", afirma.