El VI International Wine Business Meeting posa el focus en el mercat rus

L’objectiu de la missió comercial inversa se centra en donar a conèixer la qualitat i la diversitat dels vins catalans i lleidatans

Torna l'International Wine Business Meeting
Torna l'International Wine Business Meeting | Cambra de Comerç de Lleida
Redacció
09 de setembre del 2016
Actualitzat a les 9:34h
Conscients de la importància de mantenir i augmentar la presència dels productes catalans als mercats internacionals, la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida vol contribuir a impulsar l’exportació vitícola amb una nova Trobada Internacional que en aquesta ocasió ha posat el focus en el mercat rus. La sisena edició de l'International Wine Business Meeting tindrà lloc entre el 19 i el 23 de setembre a Lleida. La trobada compta amb la col·laboració de la Diputació de Lleida, i Caixabank.

Fruit dels bons resultats comercials de les anteriors edicions, part dels cellers participants a l’edició celebrada el passat mes de febrer amb importadors sud-coreans (veure el vídeo de la trobada) van sol·licitar a la Cambra de Comerç i Indústria de Lleida l’organització d’una trobada amb importadors del mercat rus.  Es tracta d’un mercat que des del mes de setembre de 2014 està patint les turbulències derivades de la situació de fragilitat econòmica que viu Rússia i de la forta devaluació del ruble que afecta directament l’operativa d’importació i pagaments a proveïdors. Tot plegat ha incidit en les exportacions de vins espanyols, que tot i aquests problemes continuen creixent (20%) en presència al mercat rus on la venda a l’engròs té encara un fort protagonisme.  Pel que fa al consum de vi per càpita a Rússia és de 5.5 litres, una dada que es manté estable. El consum de vi de qualitat es concentra a Moscou (70%), Sant Petersburg (10-15%) i les grans ciutats russes (15%). Així doncs, aquest és un mercat a tenir molt present per part dels cellers lleidatans.
 

Torna l'International Wine Business Meeting Foto: Cambra de Comerç de Lleida


L’objectiu de la missió comercial inversa se centra en donar a conèixer la qualitat i la diversitat dels vins catalans i lleidatans però també en crear estretes relacions entre empresaris productors i els principals importadors del sector per tal que aquests darrers puguin conèixer de primera mà les instal·lacions i els processos de producció del nostre vi i així ajudar a incrementar l’exportació vitícola a Rússia.

El programa previst consisteix en diferents reunions de treball entre productors i importadors així com les visites a les bodegues participants. En aquests moments hi ha 22 cellers que ja han confirmat la seva presència a la trobada: Mont Marçal, PepWines, Bodegas Esteban Martin, Costers del Sió, Celler La Gravera, Bodegas Bocopa, Roqueta Origen, Cellers Unió, Bodegas Gomez de Segura, Castell del Remei, Vins Grau SL, Celler Credo, Mas Blanch i Jové, BCN Wine, De Muller, Viberic, Alsina & Sardà, Clos Pons, Bodegas Mocén, Parés Baltà, Torre del Veguer, Cofama Wines Export.  Es tracta de cellers lleidatans de la DO Costers del Segre, però també de catalans procedents de la DO Penedès. DO Cava, DO Conca de Barberà, DO Pla de Bages i d’altres d’espanyols procedents de La Rioja o Alacant entre d’altres. 

Pel que fa als importadors, han confirmat la seva assistència Vinoterra, Fort Wine&Spirits, Azbuka Vkusa (retail) i Palays Royal. Vinoterra és un dels principals distribuïdors de vi del mercat rus i el principal comprador de Bordeus en primeur. Actualment en el seu portfoli també hi ha vins italians, alemanys, australians, xilens, sud-africans i de Nova Zelanda. Focalitzat al canal Horeca i a vinoteques l’empresa compta amb 15 delegacions a Rússia, fet que els permet arribar a un gran nombre de clients. Fort Wine&Spirits és una empresa importadora poc habitual al mercat. Disposa d’una xarxa de distribució a tot el territori nacional  i opera a tots els canals de distribució (Horeca, retail i B2B). Compta amb un portafoli de vins extens en el qual hi ha caldos francesos, italians, australians, i espanyols de gamma alta. L’empresa vol incrementar la presència de productes de la nostra zona. Azbuka Vkusa és la cadena de distribució més important i de major creixement a Rússia.  Té 79 supermercats, 8 minimercats, 2 supermercats de gran format i 3 enoteques, alhora que gestiona 6 supermercats SPAR. És l’única empresa de la gran distribució que importa vins directament. La seva gamma inclou al voltant de 800 referències, tant marques conegudes -principalment franceses i italianes-, però també de vins d’altres regions que tenen una bona relació qualitat-preu. Finalment, Palays Royal és un dels operadors més rellevants del mercat rus, amb un portafoli de 600 referències de vins i licors de gamma mitja-alta. Distribueix vins francesos, italians, portuguesos, espanyols i del nou món.
 

Torna l'International Wine Business Meeting. Foto: Cambra de Comerç de Lleida

 
El programa previst per a les sessions és el següent
El programa previst per a les sessions és el següent:

Dilluns, 19 de setembre 

Durant el matí:    Arribada a Lleida dels importadors russos.
18:30 h.:    Inauguració del VI International Wine Meetings.
19:00 h.:    Presentació: “El sector del vi lleidatà i català”
19:30 h.:    Cocktail de benvinguda.
20:00 h.:    Sopar inaugural.

Dimarts, 20 de setembre  

08:00 h.: Reunions de treball entre els productors i els importadors.
11:00 h.: Coffee break.
11:15 h.: Reunions de treball entre els productors i els importadors.
13:00 h.: Dinar de treball.
Tarda: visites a les instal·lacions dels cellers participants.

Dimecres, 21 de setembre

08:00 h.: Reunions de treball entre els productors i els importadors.
11:00 h.: Coffee break.
11:15 h.: Reunions de treball entre els productors i els importadors.
13:00 h.: Dinar de treball.
Tarda: visites a les instal·lacions dels cellers participants.

Dijous, 22 de setembre

Tot el dia: visites a les instal·lacions dels cellers participants.
Tot el dia: visites a les instal·lacions dels cellers participants.