L'Ajuntament de Cardona i la Biblioteca municipal Marc de Cardona organitzen des del 28 de juliol i fins el 12 d'agost una exposició dedicada a la figura d'en Massagran, el popular personatge de literatura infantil i juvenil catalana.
L'exposició, dirigida a tots els públics, es podrà veure a la biblioteca municipal de dilluns a divendres de les 4 de la tarda a 2/4 de 9 del vespre i dóna a conèixer la història d'aquest personatge, la vida i l'obra del seu creador, Josep Maria Folch i Torres, així com, les característiques del gènere d'aventures i la literatura juvenil en l'època en que aparegueren les primeres aventures d'en Massagran.
L'exposició "100 anys d'en Massagran" forma part de les activitats que durant l'any 2010 es van organitzar per celebrar el centenari del naixement d'en Massagran. De fet, l'Ajuntament de Cardona i la Biblioteca Municipal, amb la col·laboració del Foment Cardoní, ja van dedicar l'any passat diverses activitat destinades a commemorar els 100 anys d'història del personatge, com una conferència de Ramon Folch i Camarassa, fill de Josep Maria Folch i Torres o la presentació d'un número del butlletí "Cardona Oberta", que edita el Foment Cardoní dedicat a Massagran. Les "Aventures extraordinàries d'en Massagran" van aparèixer per primer cop el 7 de maig de 1910 a la revista "En Patufet".
100 anys d'en Massagran, a Cardona
La Biblioteca Municipal n'acull una exposició fins el 12 d'agost
ARA A PORTADA
Publicat el
26 de juliol de 2011 a
les 19:39
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós de Bages anuncia els guanyadors del seu primer concurs de músics
-
Cultura i Mitjans
Sant Fruitós de Bages reivindica la pintora Coloma Medina amb una exposició
-
Cultura i Mitjans
El Tast de Jocs tornarà a Manresa amb sis dies d'activitats i novetats
-
Cultura i Mitjans
La 40a edició de les Jornades Lacetània posen el focus en el consum conscient i la sostenibilitat
-
Cultura i Mitjans
Nature in English: una activitat educativa i divertida per aprendre anglès
-
Cultura i Mitjans
L'escola Ave Maria de Manresa va dedicar la setmana cultural a Antoni Gaudí
