L'Espai7 del Centre Cultural El Casino ha acollit aquest divendres a la tarda el lliurament de guardons de la 15a edició del concurs fotogràfic Memorial Modest Francisco, organitzat per l'Ajuntament de Manresa amb la col·laboració de Foto Art Manresa. L'acte ha comptat amb la presència de la regidora de Cultura i Llengua de l'Ajuntament de Manresa, Tània Infante, i del president de Foto Art Manresa, Bernat Bozzo, que ha estat l'encarregat de fer la lectura del veredicte.
El premi especial El Nen -dotat amb 600 euros- ha recaigut en Andreu Noguero Cazorla, de Sitges. Pel que fa a la modalitat de temàtica lliure s'han imposat Joan Buxó Briquets, de Cerdanyola del Vallès (1r premi - 500 euros); Antonio Atanasio Rincón, de Villarubia de los Ojos-Ciudad Real) (2n premi - 400 euros); i Josep Maria Fontanet Valls, de Sabadell, (3r premi - 300 euros). La dotació econòmica dels premis és a càrrec de l'Ajuntament de Manresa.
Tots els premiats reben, a més a més, una medalla obra de l'escultor Ramon Oms. Després del lliurament, s'ha inaugurat l'exposició de les obres presentades d'una edició que ha comptat amb 45 participants d'arreu de Catalunya i de la resta de l'estat espanyol i que es podrà visitar fins al 28 de gener a l'Espai7. Les obres guanyadores passaran a formar part del fons del Museu de Manresa.
El concurs es va crear en record i homenatge al fotògraf manresà Modest Francisco Erill (1932-1999). La primera convocatòria es va fer el 2001 i es va repetir anualment fins a la sisena edició, a partir de la qual va passar a tenir una periodicitat biennal.
El premi va començar com una iniciativa de Carme Serra i Torres (vídua de Modest Francisco), l'Ajuntament de Manresa i el Museu de Manresa, amb el suport de Foto Art Manresa i de la Federació Catalana de Fotografia. Carme Serra va morir l'any 2020 i les institucions implicades van continuar apostant per la continuïtat del premi i per tenir Modest Francisco i Carme Serra molt presents en el record.
Amb el temps hi ha hagut petites modificacions dels temes del concurs: els dos primers anys va ser tema únic i obligat El Nen, després s'hi va incorporar una convocatòria de tema lliure. Des de la 6a edició, de 2006, la convocatòria va passar a ser biennal i es premien dues modalitats que són: Tema lliure i El Nen.
El jurat d'aquesta 15a edició ha estat integrat per Miquel Estrada Ferrer (Associació fotogràfica Capellades), Daniel Farré Garriga (Agrupació fotogràfica Igualada) i Carme Mas Puig (Associació artistes Premià de Dalt).
[naciomanresa]
Andreu Noguero i Joan Buxó guanyen el 15è premi fotogràfic Memorial Modest Francisco
Després del lliurament, s'ha inaugurat l'exposició de les obres presentades a l'Espai7 del Casino de Manresa
ARA A PORTADA
Publicat el
19 de gener de 2024 a
les 19:49
Actualitzat el
19 de gener de 2024 a les
20:04
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Moià aprova el document tècnic que defineix la futura rehabilitació de Les Faixes II
-
Cultura i Mitjans
El Cor de Teies celebrarà els seus 10 anys amb un sopar-concert el dia de Sant Joan
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major Infantil de Sant Joan estrena la cançó i el videoclip del Xat-1
-
Cultura i Mitjans
Castellbell viurà una revetlla de Sant Joan amb sopar popular i ball fins a la matinada
-
Cultura i Mitjans
Tot a punt a Manresa per a la rebuda de la Flama del Canigó aquest Sant Joan
-
Cultura i Mitjans
La plaça Gispert acollirà la 17a Revetlla de Sant Joan amb música, sopar i foguera
