La Festa Major Infantil de Sant Joan de Vilatorrada - Sant Joan City durant les festes – s'ha iniciat aquest divendres, celebrant el 28é aniversari. Durant la tarda ha tingut lloc el Cercavila de Colors, sortint dues rues des de dos punts diferents de Sant Joan, fins arribar a la Plaça del Sidral on els consellers i conselleres del Consell d'Infants han llegit el pregó i s'ha penjat la bola d'aquesta edició, mentre es cantava l'himne de la Festa Major, el Sant Joan City. Seguidament el cercavila ha arribat a la Plaça Major on s'ha fet l'acte tan esperat pels petits, la Pluja de Confeti.
Dos dels grans personatges d'animació d'aquesta Festa Major, la Superiaia i el Kiku, com cada any, uns dies abans van anar a les escoles del poble per anunciar a tots els nens i nenes que ja arribava la Festa Major Infantil. Aquest divendres, durant tot el cercavila i els actes a la Plaça Major, tots els personatges han tingut molt protagonisme. El Kiku és la figura d'un noi divertit i esbojarrat i el caracteritza el seu pentinat amb una gran cresta de colors. Un altre figura important d'aquests dies és la Superiaia, propera amb tots els nens i nenes és la senyora que posa ordre a la festa i té el símbol del seny i la saviesa. També hi ha el Sendu, representant el nen de la colla i per últim el Jou Missatges que en edicions anteriors era l'encarregat de passar per les classes els dies abans de la Festa Major, i en aquesta edició el personatge fa de missatger a tots els nens durant els actes.
Al final de la jornada d'aquest divendres ha tingut lloc el Sopar a la Fresca, donant a tots els nens i nenes un entrepà de botifarra o bé formatge i finalment el Ball- Discoteca amb entrada prohibida als adults.
L'Aula de Teatre de Carrer és el grup de nens que preparen tots els actes de la Festa Major Infantil. Mesos abans, tots ells van elaborant els espectacles que en l'acte de cloenda d'enguany, tindrà com a eix el centenari dels Pastorets de Folch i Torres, fent l'espectacle, El Seny i La Rauxa, un acte sobre les diferents tradicions catalanes.
Inicis de la Festa Major Infantil
Aquesta és una festa que en els seus inicis va començar amb la proposta de quatre nens a l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, demanant que volien tenir un correfoc infantil. En la primera edició va fer-se un correfoc i a partir d'aquest moment ja es va crear l'Associació del Sidral, formada per un grup de pares i mares que cada any s'encarreguen d'organitzar tota la festa.
Arrenca un Sant Joan City molt concorregut
Cultura i Mitjans
Un Cercavila de Colors amb molt èxit ha donat el tret de sortida a la Festa Major Infantil de Sant Joan de Vilatorrada
ARA A PORTADA
-
Successos El jutge manté els càrrecs als quatre activistes pel sabotatge a ICL al Bages Pere Fontanals
-
Successos Concentració a les portes de la comissaria dels Mossos de Manresa pels detinguts del cas ICL Pere Fontanals
-
Successos Tres detinguts per les accions de sabotatge contra les mines d'ICL al Bages Pere Fontanals
-
-
Cultura i Mitjans El Grup Sardanista Dintre el Bosc administrarà la Festa de la Llum de Manresa el 2027 Redacció
Publicat el
17 de juny de 2016 a
les 21:37
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
Castellcir estrena amb èxit la primera Trobada de Cultura Popular del Moianès
-
Cultura i Mitjans
La Seu de Manresa restaura el retaule del Sant Esperit, una de les grans joies del gòtic català
-
Cultura i Mitjans
La Festa Major de Sant Joan de Vilatorrada tanca amb milers de participants i un gran ambient
-
Cultura i Mitjans
El 7 de Tapes i 7 de Vins torna al Bosquet de Sant Fruitós amb gastronomia i vins de proximitat
-
Cultura i Mitjans
El Festival Test portarà 14 microespectacles a Artés, Avinyó i Gironella en la seva 11a edició
-
Cultura i Mitjans
La Coral Escriny culminarà la temporada amb una gira i dos concerts a Viena
