La Festa Major Infantil de Sant Joan de Vilatorrada - Sant Joan City durant les festes – s'ha iniciat aquest divendres, celebrant el 28é aniversari. Durant la tarda ha tingut lloc el Cercavila de Colors, sortint dues rues des de dos punts diferents de Sant Joan, fins arribar a la Plaça del Sidral on els consellers i conselleres del Consell d'Infants han llegit el pregó i s'ha penjat la bola d'aquesta edició, mentre es cantava l'himne de la Festa Major, el Sant Joan City. Seguidament el cercavila ha arribat a la Plaça Major on s'ha fet l'acte tan esperat pels petits, la Pluja de Confeti.
Dos dels grans personatges d'animació d'aquesta Festa Major, la Superiaia i el Kiku, com cada any, uns dies abans van anar a les escoles del poble per anunciar a tots els nens i nenes que ja arribava la Festa Major Infantil. Aquest divendres, durant tot el cercavila i els actes a la Plaça Major, tots els personatges han tingut molt protagonisme. El Kiku és la figura d'un noi divertit i esbojarrat i el caracteritza el seu pentinat amb una gran cresta de colors. Un altre figura important d'aquests dies és la Superiaia, propera amb tots els nens i nenes és la senyora que posa ordre a la festa i té el símbol del seny i la saviesa. També hi ha el Sendu, representant el nen de la colla i per últim el Jou Missatges que en edicions anteriors era l'encarregat de passar per les classes els dies abans de la Festa Major, i en aquesta edició el personatge fa de missatger a tots els nens durant els actes.
Al final de la jornada d'aquest divendres ha tingut lloc el Sopar a la Fresca, donant a tots els nens i nenes un entrepà de botifarra o bé formatge i finalment el Ball- Discoteca amb entrada prohibida als adults.
L'Aula de Teatre de Carrer és el grup de nens que preparen tots els actes de la Festa Major Infantil. Mesos abans, tots ells van elaborant els espectacles que en l'acte de cloenda d'enguany, tindrà com a eix el centenari dels Pastorets de Folch i Torres, fent l'espectacle, El Seny i La Rauxa, un acte sobre les diferents tradicions catalanes.
Inicis de la Festa Major Infantil
Aquesta és una festa que en els seus inicis va començar amb la proposta de quatre nens a l'Ajuntament de Sant Joan de Vilatorrada, demanant que volien tenir un correfoc infantil. En la primera edició va fer-se un correfoc i a partir d'aquest moment ja es va crear l'Associació del Sidral, formada per un grup de pares i mares que cada any s'encarreguen d'organitzar tota la festa.
Arrenca un Sant Joan City molt concorregut
Un Cercavila de Colors amb molt èxit ha donat el tret de sortida a la Festa Major Infantil de Sant Joan de Vilatorrada
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de juny de 2016 a les 21:37
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Els Armats de Manresa participaran a la Trobada d'Armats de Catalunya
-
Cultura i Mitjans El CNL Montserrat arriba a les 378 parelles lingüístiques durant el 2024
-
Cultura i Mitjans La Plataforma per la Llengua de Manresa organitza una xerrada aquest dijous
-
Cultura i Mitjans La llibreria Poques Paraules convoca un concurs de narracions orals