Artés omple de gent per la 18a Festa de la Verema

Enguany la música ha tingut més protagonisme en detriment de les actuacions teatrals

Publicat el 06 d’octubre de 2013 a les 19:27
Els nens han pogut xafar raïm. Foto: Jordi Preñanosa

Artés ha tornat a viure la Festa de la Verema del Bages aquest diumenge després d'una prèvia d'actes que van començar divendres passat. De bon matí els actes han començat amb l'intercanvi de plaques de cava seguit del 10è concurs de fotografia. Com ja es tradicional, s'ha fet el recorregut oficial amb les autoritats del poble encapçalades per l'alcalde Josep Candàliga i han començat les representacions de música i espectacles de carrer. Els bastoners d'Artés, Ben Grillats, Escola Municipal de Música d'Artés, esplai l'Amistat, grallers d'Artés i Nei Teatre han dut a terme les actuacions durant tota la jornada.
 
Enguany s'ha reduït el teatre per intentar evitar les aglomeracions de gent que es formaven al seu davant, i s'ha substituït per música. El casc antic s'ha omplert de parades de productes artesanals fins arribar a la plaça Vella del poble on hi havien tots els cellers de la DO Pla de Bages on la gent podia degustar els seus vins i també el pa amb vi i sucre i els tallers de cuina a càrrec del MengemBages. Com cada any, s'ha pogut aixafar el raïm i baixar fins a les vinyes amb un tractor adornat per a l'ocasió, i els infants han pogut fer el taller artesanal del most.
 
A la tarda s'ha posat punt i final a la festa amb la Big Bom Band de Sallent. Durant tota la jornada s'ha vist un gran ambient de visitants que com cada any no s'ha volgut perdre cap detall de la festa.