Manresa acollirà aquest novembre una renovada edició de l'Exposició-Subhasta de Pintures Contra el Càncer que comprendrà un increment notable d'artistes i la col·laboració dels alumnes de l'Aula d'Arts de l'Institut Cal Gravat. Creadors, estudiants i organització porten treballant les darreres setmanes per rellançar aquesta mostra amb novetats i atractius importants.
L'Exposició-Subhasta de Pintures organitzada per la seu local de l'Associació Contra el Càncer a Manresa és una cita anual que, d'ençà de l'any 1977, aplega una nodrida representació d'obres plàstiques mercè de la generositat de nombrosos artistes de la comarca i rodalies envers la lluita contra aquesta malaltia. Es tracta d'un cas únic i singular arreu de l'Estat que, en el transcurs de 45 edicions, ha permès recaptar a l'entorn de 400.000 euros per aquesta lluita solidària gràcies a la subhasta de prop de 4.000 obres d'art. Una realitat que ha estat possible gràcies a la sensibilitat i l'altruisme de més de mig miler d'artistes que en el transcurs de tots aquests anys han cedit generosament les seves obres per aquesta fi.
Des de l'any 2002, la mostra se celebra a la Sala Espai7 del Centre Cultural El Casino de Manresa i, els darrers anys, ve congregant una cinquantena llarga d'artistes, bona part d'ells col·laboradors des de fa dècades. Per tal de dinamitzar i eixamplar els horitzons d'aquest esdeveniment artístic, l'organització ha cercat enguany la col·laboració dels alumnes de l'Aula d'Arts de Cal Gravat. D'una banda, s'ha cercat sumar la participació de nous artistes de diferents generacions i àmbits territorials, molts dels quals havien col·laborat anteriorment amb projectes de l'institut manresà. D'altra banda, els joves estudiants han elaborat un treball de camp per biografiar cadascun dels pintors participants i estudiar les obres que s'exhibiran i subhastaran, a més d'idear tot el procés de comissariat i treballar en el muntatge i els preparatius de l'exposició. Tot plegat permetrà incrementar en un terç la participació d'artistes i poder facilitar al públic l'accés a les obres i als seus creadors mitjançant dispositius digitals.
L'objectiu de la iniciativa és posar en valor una de les exposicions d'art col·lectives amb més tradició a la Catalunya Central i, alhora, poder sensibilitzar en la causa de la lluita contra el càncer, una malaltia cruent a la qual es va guanyant terreny gràcies a la inversió en la prevenció i la recerca.
Artistes i estudiants ultimen els preparatius d'una renovada exposició d'art contra el càncer
Alumnes de l'Aula d'Art de l'Institut Cal Gravat de Manresa col·laboren en el comissariat de l'exposició i en la digitalització de les peces i artistes per fer-la més accessible
ARA A PORTADA
-
-
Seguretat, immigració i llengua: les exigències de Perramon per fer llista amb Junts a Manresa Pere Fontanals
-
-
Els Comuns lliguen millores per a la Residència de la Font en el pacte de pressupostos Pere Fontanals
-
L'Ajuntament de Manresa se suma a la petició de la Creu de Sant Jordi per a Joan Morros Pere Fontanals
Publicat el
09 de novembre de 2023 a
les 20:28
Actualitzat el
09 de novembre de 2023 a les
20:40
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans
«Volem transmetre el bosc amb una mossegada»: els secrets del mètode Joviat per formar els pastissers del futur
-
Cultura i Mitjans
Castellbell proposarà a Manresa que la Flor de Sol formi part de la Festa de la Llum
-
Cultura i Mitjans
Robirosa defensa el valor de la cultura en el periodisme esportiu a Manresa
-
Cultura i Mitjans
«Al bosc vermell, un cavall fuig» de Marta Soldado guanya el 26è Premi Amat-Piniella
-
Cultura i Mitjans
Una quarantena de persones participen al Joc de Ciutat de la Llum
-
Cultura i Mitjans
Jaume Duch visita Eurecat a Manresa i destaca el seu paper en la sobirania tecnològica europea
