
Marta Lacambra, Xavier Florensa i Toni Massanés signant el conveni. Pauta
El president de l'àrea de Comerç de la Diputació de Barcelona, Xavier Florensa, la sotsdirectora general de Caixa Manresa i secretària del Patronat de la Fundació Caixa Manresa, Marta Lacambra, i el director de la Fundació Alícia, Toni Massanés, han signat avui un conveni per a l'execució de la campanya "De l'hort al mercat", que es realitzarà inicialment durant aquest curs escolar 2009-2010.
La campanya va dirigida a tots els cicles educatius de primària (inicial, mitjà i superior) de les escoles de les comarques de Barcelona que tinguin un mercat al seu municipi, i té per objectiu que els alumnes apreciïn la riquesa alimentària sorgida dels horts, així com millorar els hàbits alimentaris. El projecte també pretén donar a conèixer entre l'alumnat els passos que se segueixen des del moment en què es planta una llavor fins que el producte arriba a casa nostra, i posar en valor els mercats com a punts de proximitat i interacció social.
El projecte constarà de tallers, que es realitzaran als horts ubicats al recinte de Món Sant Benet (Sant Fruitós de Bages) i aniran a càrrec del Servei Didàctic de Món Sant Benet. La Fundació Alícia, també ubicada a Sant Benet, cedeix de forma gratuïta els horts per a la realització de la campanya i també col·labora en la difusió i la promoció, així com la Fundació Caixa Manresa. Per la seva banda, la Diputació de Barcelona, amb la col•laboració del Servei Didàctic de Món Sant Benet, ha dissenyat i elaborat els continguts i materials de la campanya, gestionarà amb les escoles la seva aportació i finançarà el monitoratge amb 6 euros per alumne (amb un cost màxim total de 12.000 euros).