Fidels a la seves tradicions centenàries, el passat diumenge els cardonins van festejar l'onomàstica dels seus patrons, els sants Celdoni i Ermenter. Una devoció que compta amb més de sis segles d'història, d'ençà de l'arribada de les relíquies dels sants a l'església parroquial, l'any 1399. Enguany, els vilatans van tornar a commemorar-los amb la celebració d'un ofici solemne, on pogueren venerar-se les relíquies i escoltar-se els goigs i els himnes tradicionals dedicats als sants màrtirs cardonins, a càrrec de l'emblemàtica Coral Cardonina.
A la tarda, a la cripta dels Sants Màrtirs, va projectar-se el documental 425 anys: una història de resistència, editat amb motiu de l'aniversari del bisbat de Solsona. Els actes van ser impulsats per la Germandat dels Sants Màrtirs de Cardona i la Parròquia cardonina.
Cardona celebra el tradicional patró dels seus sants Celdoni i Ermenter
Amb un ofici solemne i la projecció del documental "425 anys: una història de resistència"
ARA A PORTADA
Publicat el 09 de març de 2020 a les 22:12
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans ERC qüestiona la cessió de Vallhonesta i reclama que l'ermita sigui propietat pública
-
Cultura i Mitjans «Esclat», de Jordi Cirera, guanya el concurs de cartell de la Festa Major de Sallent 2025
-
Cultura i Mitjans Sant Vicenç de Castellet pren les regnes de Vallhonesta per garantir-ne la preservació
-
Cultura i Mitjans Manresa estrenarà les primeres Jornades d'Arc Barroc de Catalunya
-
Cultura i Mitjans La Tomacada reuneix més de 250 persones a Sant Fruitós en la seva 12a edició
-
Cultura i Mitjans Unes 1.800 persones participen en les activitats d'estiu per fomentar la convivència i el català a Manresa