«Carne de neón», de Paco Cabezas, Plácido de Plata al Fecinema 2010

Més de 7.000 persones han assistit a algun acte del Festival Internacional de Cinema Negre

Publicat el 21 de novembre de 2010 a les 19:47

Paco Cabezas, director de Carne de neón. Foto: Contrast

El Plácido de Plata per a la millor pel·lícula a concurs dins la secció oficial de cinema negre, del Fecinema 2010, s'entregarà aquesta tarda, en la cerimònia de cloenda, a la pel·lícula "Carne de neón". El guardó serà recollit pel seu director, Paco Cabezas, que divendres va presentar el film al Festival. Cabezas ja va guanyar, l'any 2006, el Plácido amb el curtmetratge "Carne de neón", un projecte que es va acabar convertint en llargmetratge i que, venç, per segona vegada, al Fecinema. "Carne de neón" narra la història d'un jove del carrer (interpretat per Mario Casas), sense futur i sense esperances, que decideix regalar-li un club de cambreres de companyia a la seva mare.

El jurat que ha decidit el guanyador del Plácido de Plata estava format per:

  • Luis Gasca, exdirector del Festival Internacional de Cinema de San Sebastián i delegat de The American Cinematheque de Los Angeles.
  • Anik Lapointe, directora de RBA edicions.
  • Andreu Martín, un dels millor autors europeus en el gènere de la novel·la negra.
  • Quim Casas, crític i col·laborador d'El Periódico i la revista Dirigido por.
  • Jesús Robles, editor, propietari i fundador de la llibreria "Ocho y medio", la més important d'Europa en especialització cinematogràfica.

Els altres guardons

  • Plácido al millor curt per a  "La duda", de David Victori, produit per Roxbury Pictures.
  • Menció especial per la creació d'intriga mitjançant uns elaborats diàlegs i l'excel·lent interpretació de Mario Casas per al curt "Dinero fácil", de Carlos Montero.
  • Premis d'Honor per la seva trajectòria a l'actor Eduard Fernández i al compositor Carles Cases.
  • Premi Toni Galindo al millor cartell per a Marta Corcho Tarifa,  de l'estudi de disseny "Equilibrio Grafico", de Sevilla.

Més de 7.000 assistents al Fecinema
Els organitzadors del Festival Internacional de Cinema Negre, que aquest vespre tanca la seva 12a edició, han fet una valoració molt positiva del Festival i han avançat, a manca de tancar els darrers números, que més de 7.000 persones han participat al certamen, com a espectadors de les projeccions o bé participant en els actes de l'Off Festival.